Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

Ο Θησαυρός του ποταμού A΄ (Η αρχή του τέλους)

Από το νέο ιστολόγιο "Orfeus Republic".

Στεκόμαστε μπροστά σε μία νέα δύσκολη αποστολή αλλά γεμάτη λάφυρα και συγκινήσεις. Το αν θα την πετύχουμε όμως είναι στο δικό μας χέρι.
Σύμφωνα με έναν αρχαίο χάρτη που ευρέθη κρυμμένος στους πρόποδες ενός μυστηριώδους Ιερού Βουνού υπάρχει ένας θησαυρός στον αρχαίο οικισμό Κοντίβιο.
Σύμφωνα με το μύθο αυτός ο θησαυρός άνηκε στο Θεό Ποταμό, ένα Θεό γεμάτο καλοσύνη και αγάπη, έναν πραγματικό δημιουργό της ζωής στην περιοχή όπου έρεε. Όλοι οι άνθρωποι τον λάτρευαν και τον αγαπούσαν, προσέφεραν συνεχώς θυσίες στο όνομά του μέσω του ναού που είχαν φτιάξει για τον ίδιο, κτισμένο μέσα σε μία σπηλιά.
Η περιοχή έσφυζε από ζωή για εκατοντάδες χρόνια. Αφθονία, γιορτές και πλούτη ήτανε μόνο λίγα απ' τα θετικά στοιχεία που επικρατούσαν.
 Μια νύχτα λοιπόν, με κόκκινη πανσέληνο όπου όλοι ήταν έτοιμοι για τη μεγάλη γιορτή προς τιμήν του Ποταμού και της Σελήνης, ο θησαυρός αυτού του καλοσυνάτου Θεού εκλάπη από μία αρχαία άγνωστη φυλή. Η αλαζονεία των ανθρώπων τους τύφλωσε και αδυνατούσαν να καταλάβουν το κακό που θα έφερναν με τις πράξεις τους αυτές. Όταν ο Ποταμός είδε ότι ο θησαυρός έλειπε από τη θέση του, άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι οι ίδιοι οι υπήκοοί του τον πρόδωσαν, και αυτό ήτανε κάτι το οποίο δε μπορούσε να αφήσει ατιμώρητο.
 Από εκείνη λοιπόν τη στιγμή ο θεός έριξε κατάρα σε όλους τους ανθρώπους.
Η γη του από πηγή ζωής άρχισε να γίνεται βάλτος γεμάτος αρρώστια και πόνο. Όλες οι ανθρώπινες φυλές πέθαιναν η μία πίσω από την άλλη. Κανείς τους δε μπορούσε να ανατρέψει αυτήν την κατάρα. Όσες θυσίες κι αν έκαναν, όσες προσευχές κι αν έπρατταν, τίποτα δε μπορούσε να συγκινήσει το Θεό ο οποίος τους κοιτούσε όλους, έναν προς έναν, γεμάτος οργή και θυμό. Τα ζώα και τα φυτά δηλητηριασμένα και αυτά, σιγά σιγά όδευαν προς την εξαφάνιση.
 Ξαφνικά αρρωστημένες και σκοτεινές οντότητες άρχιζαν να καταλαμβάνουν τη δηλητηριασμένη γη. Η "αυγή" για αυτά τα πλάσματα ήταν πλέον γεγονός, στις πλάτες ενός οργισμένου Θεού ο οποίος δυστυχώς είχε τυφλωθεί πλέον από την οργή του.
 Οι άνθρωποι όμως, ακόμα και μέσα σε αυτήν την τραγική εποχή δε το έβαλαν κάτω. Μία φυλή κατάφερε να κρυφτεί μέσα στο Ιερό βουνό και να προστατευτεί από την κατάρα. Όσο βρίσκονταν υπό τη σκέπη του Βουνού ήταν προστατευμένοι. Αν όμως κάποιος έβγαινε έξω από αυτό, τότε ήταν καταδικασμένος.
 Η φυλή αυτή κατάφερε να σχεδιάσει έναν χάρτη με το σημείο όπου ήταν κρυμμένος ο θησαυρός ώστε να τον επιστρέψουν στον προκάτοχό του. Το θέμα όμως ήταν ότι δε μπορούσε κανείς να πάει εκεί λόγω της κατάρας.
 Πολλοί γενναίοι μαχητές προσπάθησαν να βγουν έξω από το Βουνό με τη βοήθεια φίλτρων από τους καλύτερους μάγους που είχαν. Μάταια όμως, όλοι τους χάθηκαν επάνω στην προσπάθειά τους. Είτε από θανατηφόρες αρρώστιες, είτε βρήκαν μπροστά τους στρατιές των όντων που κυριαρχούσαν στην περιοχή τα οποία τους εκτελούσαν εν ψυχρώ, δίχως συμβιβασμούς, κάνοντάς το να φαίνεται σαν κυνήγι θηραμάτων.
 Απελπισμένοι πλέον από τις συνεχείς αποτυχίες τους σκέφτηκαν ότι η αποστολή αυτή πρέπει να δοθεί σε μια ανθρωπότητα την οποία η κατάρα δε θα μπορούσε να την επηρεάσει πλήρως.
 Έτσι κι έκαναν.Ο αρχηγός τους διέταξε τους Μάγους να δημιουργήσουν ένα χάρτη ο οποίος είναι ανθεκτικός στις κακοκαιρίες ώστε να αντέξει σε βάθος χρόνου. Αφού τον έφτιαξαν λοιπόν, τον άφησαν έξω από την πύλη του Ιερού Βουνού με την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί στο μέλλον για να λυθεί αυτή η κατάρα που τόσο τους είχε καταστρέψει. Έπειτα κλείδωσαν την πύλη για πάντα...

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Πλάτων και Open Source κίνημα.

 Όταν η Python συναντά τον Πλάτωνα: Γιατί το πανεπιστήμιο Stanford άρχισε να διδάσκει Ηθική στους φοιτητές.


Η αντίληψη της κοινωνίας μας για τους προγραμματιστές ως τεχνοκράτες που γράφουν κώδικα δεν καλύπτει με ακρίβεια την πραγματική σημασία του επαγγέλματος ή την αξιοσημείωτη δύναμή του. Πράγματι, όπως επισημαίνει ο καθηγητής του Stanford, Robert Martin, «κυβερνάμε τον κόσμο. Άλλοι άνθρωποι πιστεύουν ότι κυβερνούν τον κόσμο αλλά γράφουν τους κανόνες και τους παραδίδουν στους μηχανικούς λογισμικού. Και αυτοί (οι μηχανικοί λογισμικού) είναι που γράφουν τους κανόνες που πηγαίνουν στα μηχανήματα που εκτελούν ό,τι συμβαίνει." Η υπερβολική επίδραση της τεχνολογίας στην ανθρώπινη ζωή απαιτεί να αναλάβουμε ηθική ευθύνη, στο Στάνφορντ και αλλού, για αυτές τις ηθικές ανησυχίες...
Οι μηχανικοί λογισμικού στοχεύουν στη βελτίωση της ανθρώπινης κατάστασης και στη βελτίωση των μέσων διαβίωσης των ανθρώπων. Εάν οι επιστήμονες της πληροφορικής, δεν λάβουν υπόψη τις ηθικές συνέπειες των εφευρέσεών τους, πάντοτε θα αποτυγχάνουν σ' αυτόν τον στόχο. Ούτε η τεχνολογία ούτε η καινοτομία μπορούν να υπάρξουν ανεξάρτητες.

Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου 2017

Tykko

 

Η τριλογία Tykko είναι το προ-τελευταίο graphic novel (πριν την πρόσφατη πολύ πετυχημένη ιστορία της Ινδιάνας Luuna), του καταξιωμένου πια, Νικόλα Κεραμιδάς από το Παρίσι. Μια ιστορία φαντασίας επάνω στον διαχρονικό συμβολισμό του εσωτερικού πολεμιστή, η οποία συνδυάζει τον μύθο της Λυκώρειας και το εσωτερικό νόημα της ίδιας της Ιλιάδας.
Ο Tykko είναι ένα αγόρι που ζει με μια φυλή νομάδων - πολεμιστών σε μία έρημο που είναι σταυροδρόμι εμπόρων και καραβανιών. Αυτοί σκότωσαν τους γονείς του και εκπαιδεύουν το παιδί να γίνει ληστής για να κερδίζει πλούτη. Ο Tykko σαν πολεμιστής αποδεικνύεται αποτυχημένος και ανίκανος. Νοιώθει ότι δεν ανήκει σε όλο αυτό. Ότι είναι διαφορετικός. Ψάχνει να βρει ποιος πραγματικά είναι, αναζητώντας το παρελθόν του και αρνούμενος να συμμετέχει στις αιματοχυσίες αθώων. Ένα όνειρο όμως, στοιχειώνει επίμονα τις νύχτες του νεαρού Tykko. Μια μυστηριώδης κοπέλα που ονομάζεται Αϋάσα τον καλεί κάθε νύχτα να την σώσει, γιατί μόνο αυτός μπορεί να το κάνει. Ώσπου κάποια μέρα το καραβάνι του φθάνει σε μία πόλη της ερήμου και είναι η πόλη που ο Tykko βλέπει κάθε βράδυ στα όνειρά του. Η πόλη της Αϋάσα. Μόνο που αυτή η πραγματική πόλη, είναι μια οικτρή σκιά αυτής που ονειρεύεται. Έρημη και εγκαταλελειμμένη. Έτσι ο Tykko ξεκινά μια περιπέτεια για να εκπληρώσει το πεπρωμένο του: Να βρει τη κορυφή του όρους των εκατό ναών, να ελευθερώσει την Αϋάσα, που δεν είναι άλλη από την κατάκτηση της ίδιας του της ψυχής και να ξαναδημιουργήσει την χαμένη πόλη. Έχοντας να αντιμετωπίσει τρομερούς εχθρούς και εμπόδια, νικητής στην κορυφή του εαυτού του, ο Tykko, αντιλαμβάνεται ποιο είναι το πρόβλημα που υποβαθμίζει τις ζωές των ανθρώπων της ερήμου και τους κρατά σ' αυτή την άγρια κατάσταση.

Πληροφορίες