Κυριακή 31 Μαΐου 2015
Σάββατο 30 Μαΐου 2015
Μοιάζουμε πολύ με τους λύκους για να τους φοβόμαστε
Έχουμε πολλά κοινά με τους λύκους. Αν καταλάβουμε τις ομοιότητες μας, θα είμαστε λιγότερο παραδεδομένοι στον φόβο, στο μίσος, και στο κυνήγι αυτού του όμορφου ζώου.
Εμπειρογνώμονες σήμερα εκτιμούν ότι δύο εκατομμύρια λύκοι ζούσαν στην Βόρεια Αμερική, όταν τα πρώτα πλοία των αποίκων αγκυροβόλησαν εκεί.
Όπως και οι άνθρωποι, οι λύκοι ζουν σε οικογένειες, αναπτύσσονται κατ' αυτόν τον τρόπο σε αριθμό και δυναμώνουν. Τα μέλη της κάθε υγιούς οικογένειας, όπως και στον άνθρωπο έτσι και στον λύκο, έχουν κοινωνικούς ρόλους και ιεραρχία. Όπως και οι άνθρωποι γονείς, το ζευγάρι άλφα λαμβάνει αποφάσεις και διοικεί την αγέλη. Άλλα μέλη συμβάλλουν στην επιβίωσή της και στην φροντίδα των νεογνών.
Οι λύκοι έχουν πλήρη συναισθηματική ζωή: παίζουν, εκφράζουν την αγάπη και την ευγνωμοσύνη, διδάσκουν και πειθαρχούν τους νέους και θρηνούν τους νεκρούς τους. Όπως και οι άνθρωποι, οι λύκοι έχουν διαφορετικές προσωπικότητες: κάποιοι είναι ηγέτες, άλλοι είναι εραστές, άλλοι μοναχικοί.
Οι λύκοι επικοινωνούν με σημάδια οσμών, με τη φωνή τους, τη στάση του σώματός τους και τις εκφράσεις του προσώπου τους. Εκφράζουν χαρά, κυριαρχία, υποβολή, επιθετικότητα ή φόβο. Στον άνθρωπο αυτό ονομάζεται μη-λεκτική επικοινωνία.
Οι λύκοι είναι κυνηγοί και εξερευνητές, όπως οι άνθρωποι. Έχουν συγκρούσεις μεταξύ τους. Ελέγχουν και διαμορφώνουν τον ζωτικό τους χώρο. Θέλουμε και οι δύο εδαφική κυριαρχία για την ασφάλειά μας. Οι λύκοι ουρλιάζουν και σημαδεύουν με τις οσμές το έδαφός τους. Εμείς υψώνουμε φράχτες και σχεδιάζουμε γραμμές στους χάρτες. Και οι δυο αγωνιζόμαστε για τον ζωτικό μας χώρο. Οι αψιμαχίες είναι η πιο συχνή φυσική αιτία θανάτου λύκων. Κατά παρόμοιο τρόπο, οι άνθρωποι αλληλοσκοτώνονται στους πολέμους.
Είμαστε τόσο πολύ σαν τους λύκους, που έγιναν οι δάσκαλοί μας. Οι πρώτοι άνθρωποι αγάπησαν τον λύκο και έμαθαν να συμβιώνουν με αυτόν ως νομάδες. Τον σεβάστηκαν και του έδωσαν τροφή και ζεστασιά. Οι επιστήμονες πιστεύουν σήμερα ότι οι άνθρωποι βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στο κυνήγι μελετώντας τους λύκους. Είναι πιθανό επίσης ότι ανέπτυξαν κοινωνικές δομές παρακολουθώντας τις αγέλες των λύκων.
Λύκοι και άνθρωποι έχουν τόσα πολλά κοινά που είμαστε, στην πραγματικότητα, ανταγωνιστικά είδη. Ο ανταγωνισμός όμως και η έλλειψη σεβασμού, έδωσε ώθηση στους ανθρώπους να ξεκινήσουν έναν μονομερή, εξοντωτικό πόλεμο εναντίον των λύκων, χρησιμοποιώντας ένα θανάσιμο οπλοστάσιο συμπεριλαμβανομένων βιολογικών και χημικών όπλων. Έχουμε τη δυνατότητα να εξολοθρεύσουμε όλους τους λύκους. Και το κάνουμε σήμερα.
Μα οι λύκοι μπορούν ακόμα, να μας διδάξουν έναν καλύτερο τρόπο. Σκεφθείτε πως μεταχειρίζονται τον ανταγωνιστή τους, το κογιότ. Όταν μία αγέλη λύκων σκοτώνει ένα ζαρκάδι, κάθε μέλος τρώει όσο μπορεί και στη συνέχεια απομακρύνονται από το ψοφήμι, για ύπνο. Όσο οι λύκοι κοιμούνται, κάποιο κογιότ μπορεί να αρπάξει την ευκαιρία να προσεγγίσει. Οι λύκοι δεν θα ενδιαφερθούν όμως να το κυνηγήσουν ή να το σκοτώσουν. Αν το σκοτώσουν, δεν πρόκειται να το φάνε. Όσο υπάρχει τροφή, δεν τους ενοχλούν τα ανταγωνιστικά κυνοειδή και έτσι συνυπάρχουν όλοι, εδώ και χιλιάδες χρόνια. Καμιά φορά αρκετά απρόσεκτα κογιότ χάνουν τη ζωή τους, αλλά επιβιώνουν όλοι με ισορροπία.
Rick Lamplugh (We're Too Similar To Wolves To Be Afraid Of Them)
Συγγραφέας του βιβλίου: "In the Temple of Wolves: A Winter's Immersion in Wild Yellowstone."
Παρασκευή 29 Μαΐου 2015
Πέμπτη 28 Μαΐου 2015
Μια υπό εξαφάνιση ελληνική διάλεκτος στην Τουρκία
Μια υπό εξαφάνιση ελληνική διάλεκτος στην Τουρκία έχει αναγνωριστεί από την Δρ Ιωάννα Σιταρίδου ως ένα "γλωσσικό χρυσωρυχείο", λόγω της εγγύτητάς της στην αρχαϊκή ελληνική γλώσσα, βάθους 2000 ετών.
Μέχρι τους μεσαιωνικούς χρόνους, η περιοχή της Τραπεζούντας, στη Μαύρη Θάλασσα, βρισκόταν στο επίκεντρο του ελληνόφωνου κόσμου. Η γη του θρυλικού βασιλείου των Αμαζόνων, αποικίστηκε από τους Έλληνες τον 8ο και 7ο αιώνα π.Χ. και αποθανατίστηκε στην ελληνική μυθολογία ως η περιοχή από την οποία ο Ιάσονας και το πλήρωμά του των 50 Αργοναυτών, ξεκίνησαν το ταξίδι τους σε όλη τη Μαύρη Θάλασσα στην αναζήτησή τους για το χρυσόμαλλο δέρας. Παρά τις χιλιετίες και τις αλλαγές στην πολιτική και κοινωνική ιστορία της ευρύτερης περιοχής, σε αυτή την ορεινή και απομονωμένη βορειο-ανατολική γωνιά της Μικράς Ασίας, οι άνθρωποι εξακολουθούν σήμερα να μιλούν ελληνικά. Η μοναδικότητα αυτής της διαλέκτου -ονομάζεται Ρωμέικα εκεί- ανοίγει ένα συναρπαστικό παράθυρο για το γλωσσικό παρελθόν και το παρόν, όπως υποστηρίζει η Δρ Ιωάννα Σιταρίδου, λέκτορας στη Ρομαντική Φιλολογία στο Τμήμα Σύγχρονων και Μεσαιωνικών Γλωσσών και Διευθυντής Σπουδών στη Γλωσσολογία στο Queens’ College.
Τα Ρωμέικα αποδεικνύονται ένα γλωσσικό χρυσωρυχείο για την έρευνα, λόγω του αναπάντεχου αριθμού αρχαϊκών χαρακτηριστικών που μοιράζονται με την Κοινή Ελληνική των ελληνιστικών και ρωμαϊκών χρόνων, η οποία ομιλείτω στην Μικρά Ασία από τον 4ο αιώνα π.Χ. έως τον 4ο αιώνα. μ.Χ.
"Παρά το γεγονός ότι τα Ρωμέικα δύσκολα μπορούν να περιγραφούν ως κάτι άλλο παρά μια ακόμα ελληνική διάλεκτος", εξηγεί η Δρ Σιταρίδου, "διατηρούν έναν εντυπωσιακό αριθμό γραμματικών χαρακτηριστικών που προσθέτουν μια αίσθηση αρχαίων ελληνικών, στη δομή της διαλέκτου - χαρακτηριστικά που έχουν εντελώς χαθεί από άλλες σύγχρονες ελληνικές ποικιλίες."
Περισσότερα: https://www.cam.ac.uk/research/news/against-all-odds-archaic-greek-in-a-modern-world
Τρίτη 26 Μαΐου 2015
Για την καταστροφή του αμερικανικού φιλελευθερισμού.
Η ομιλία του Αλεξάντρ Ντούγκιν στο Texas A&M University, στις 26 Απριλίου 2015.
Τετάρτη 20 Μαΐου 2015
Namter: "Il rifugio della creazione"
Το νέο cd των Namter από την Ιταλία, διατίθεται από στις λέσχες μας στην Καλλιθέα και στη Λαμία, καθώς και από τις μουσικές διανομές Λυκώρεια που είναι και στην συμπαραγωγή. www.thepaganfront.com/lykoria
Τρίτη 19 Μαΐου 2015
TPP: Μια νέα δικτατορία των αγορών.
Πρόκειται για το σοβαρότερο ζήτημα σήμερα με τεράστιες πολιτικές διαστάσεις, για το οποίο έχει επιβληθεί απόλυτη σιγή. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία σχεδόν ενημέρωση. Τί είναι η TTP και TTIP που ετοιμάζουν οι ΗΠΑ και οι μεγαλες πολυεθνικές; Λοιπόν δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η ΝΕΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΑ (πλην των χωρών που σχημάτισαν την συμμαχία BRICS) με την ολοκληρωτική
ενοποίηση των οικονομιών ΕΕ και ΗΠΑ και την κατάργηση κάθε αυτονομίας.
http://www.mediafire.com/view/36r9tj3wj01q2g3/TTPI.pdfΚυριακή 17 Μαΐου 2015
Σάββατο 16 Μαΐου 2015
Παρασκευή 15 Μαΐου 2015
Εκδήλωση: Η παρακμή της Δύσης και ο Νέος Πολιτισμός
Ένας παλιός κόσμος καταρρέει. Οι άνθρωποι βυθίζονται στην αβεβαιότητα και στη σύγχυση. Τα ιδεολογικά παράγωγα του μοντέρνου κόσμου, που έχουν ξεκινήσει με τα θέσφατα του Διαφωτισμού, επέφεραν και επιφέρουν μόνο περισσότερη σύγχυση στον σύγχρονο άνθρωπο. Πολλοί είναι αυτοί που θα ήθελαν να αλλάξουν τα πάντα. Το Σάββατο 23 Μαΐου θα κάνουμε μία εισαγωγή σε μία νέα Συνείδηση. Προσκαλούμε τους φίλους μας στον κοινοτικό χώρο της Λυκώρειας στην Καλλιθέα, ενώ αργότερα το βράδυ θα έχουμε συζήτηση και προβολή ταινίας μέχρι όσο πάρει.
Πέμπτη 14 Μαΐου 2015
O τάφος του Καρλομάγνου
O καθεδρικός ναός της Aix la Chapelle (Aachen).
Ο Κάρολος Μέγας ή Καρλομάγνος (747 - 814) ηγήθηκε της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας στη Δυτική Ευρώπη μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Το εκτεταμένο Φραγκικό κράτος που ίδρυσε ονομάζεται Αυτοκρατορία των Καρολιδών (ή Καρολίγγεια Αυτοκρατορία). Στέφθηκε αυτοκράτορας στη Ρώμη, αλλά έκανε κέντρο της αυτοκρατορίας του το Aachen (Γερμανία). Ο Καρλομάγνος είδε με μεγάλο ενδιαφέρον τη ρωμαϊκή τέχνη και τις ρωμαϊκές ιδέες και πολλοί από τους μεγαλύτερους μελετητές και καλλιτέχνες της εποχής συγκεντρώθηκαν στο παλάτι του στο Άαχεν.
Ο Κάρολος Μέγας ή Καρλομάγνος (747 - 814) ηγήθηκε της μεγαλύτερης αυτοκρατορίας στη Δυτική Ευρώπη μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Το εκτεταμένο Φραγκικό κράτος που ίδρυσε ονομάζεται Αυτοκρατορία των Καρολιδών (ή Καρολίγγεια Αυτοκρατορία). Στέφθηκε αυτοκράτορας στη Ρώμη, αλλά έκανε κέντρο της αυτοκρατορίας του το Aachen (Γερμανία). Ο Καρλομάγνος είδε με μεγάλο ενδιαφέρον τη ρωμαϊκή τέχνη και τις ρωμαϊκές ιδέες και πολλοί από τους μεγαλύτερους μελετητές και καλλιτέχνες της εποχής συγκεντρώθηκαν στο παλάτι του στο Άαχεν.
Στο βίντεο παρακολουθούμε ξενάγηση στο παρεκκλήσι του παλατιού του Καρλομάγνου που αποτελεί τμήμα του καθρεδρικού ναού της Aix-la-Chapelle (Αachen). Γίνεται αναφορά στην συμβολική σημασία του αριθμού 8 στον οποίο ο Καρλομάγνος πίστευε ιδιαίτερα και εξηγείται πώς αποτυπώθηκε η πίστη αυτή στα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του κτιρίου.
- Ο τάφος του Καρλομάγνου με ανάγλυφη διακόσμηση (μορφές του Καρλομάγνου και του πάπα Λέοντα Γ΄ που τον έστεψε Imperator Romanorum).
- Ο μεγάλος οκταγωνικός θόλος , ύψους 32 μ., πάνω από τον τάφο.Ο Καρλομάγνος θεωρούσε το 8 ως σύμβολο της δύναμης των Φράγκων και της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας .Το οκτάγωνο θα μπορούσε να δημιουργηθεί από 2 τετράγωνα που διασταυρώνονται μέσα σ'ένα κύκλο. Ο κύκλος συμβολίζει την αιωνιότητα του Θεού και το τετράγωνο τους λαϊκούς, Οι 4 γωνιές συμβολίζουν τις οδούς που οδηγούν στον ουρανό και τα 4 χαρακτηριστικά του ανθρώπου.
- Ο θρόνος του βασιλιά κατασκευάστηκε τον 10ο αιώνα.
- Το άγαλμα του Καρλομάγνου στον εξωτερικό χώρο με τα σύμβολα της εξουσίας του.
Τετάρτη 13 Μαΐου 2015
Τρίτη 12 Μαΐου 2015
Ιδεολογία: Το κακέκτυπο της φιλοσοφίας
Πριν αναλύσουμε αυτό το μέγα ζήτημα, θα πρέπει να ορίσουμε τους σκοπούς της φιλοσοφίας και της ιδεολογίας.
Η φιλοσοφία προϋπάρχει της ιδεολογίας κι έχει ως μοναδικό σκοπό την αναζήτηση της αλήθειας, μέσω της έρευνας και της εξέτασης των φαινομένων. Στα αρχαία χρόνια, η επιστήμη ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφική πρακτική και δεν ήταν, όπως στη σύγχρονη εποχή, διαιρεμένη σε κατηγορίες (θετικές, φυσικές κ.ά.). Η φιλοσοφία ασχολείται περί φύσεως, περί κόσμου, περί ανθρώπων και πολλών ζητημάτων φτάνοντας στην κορύφωσή της από τον Αριστοτέλη. Ο διαχωρισμός της επιστήμης από τη φιλοσοφία και η διαίρεση της πρώτης σε διάφορες κατηγορίες, συνετελέσθη από τους αγγλοσάξονες και συνεχίζεται έως σήμερα από τους Αμερικανούς. Για τους αρχαίους Έλληνες, αυτός ο διαχωρισμός ήταν αδιανόητος. Κατά τα μεσαιωνικά και βυζαντινά χρόνια, η φιλοσοφία αντικαταστάθηκε από τη θεολογία, όμως δεν εγκαταλείφθηκε.
Πολλοί διατείνονται ότι η φιλοσοφία δεν απευθύνεται στους πολλούς, δηλαδή στη μάζα. Διότι η μάζα αδυνατεί να φτάσει σε τέτοια επίπεδα και να τα κατανοήσει. Πράγμα ανυπόστατο και αναπόδεικτο, αφού ποτέ στη ιστορία δεν εφαρμόστηκε η φιλοσοφία από κάποιο κράτος.
Παρ’ όλα αυτά, η επιρροή της φιλοσοφίας ήταν τεράστια και σ’ αυτήν οφείλουμε:
- Την δημιουργία της έννοιας της επιστήμης, όπου εξηγεί βάσει λογικής την εκδήλωση των φυσικών φαινόμενων. Παλαιότερα τα απέδιδαν στην ύπαρξη κάποιας θεότητας.
- Την διαμόρφωση του Πολίτη, της Πολιτείας και των σκοπών τους.
- Την δημιουργία της πολιτικής τέχνης και σκέψης και την εξύψωσή της σε δυσθεώρητα μεγέθη.
- Την καθιέρωση της έρευνας και της σκέψης επί παντός επιστητού (περί δικαιοσύνης, ηθικής, ψυχής, θείου, κόσμου, φύσης, πολιτευμάτων κ.λπ.).
- Την γέννηση του διαλόγου.
Στην εποχή μας η φιλοσοφία έχει πάψει να εξασκείται όπως στην αρχαιότητα, ενώ οι ελάχιστοι εναπομείναντες σύγχρονοι φιλόσοφοι, είτε έχουν παρεκκλίνει από τον αρχικό σκοπό (η αναζήτηση της αλήθειας) και περιορίζονται σε σοφιστείες, είτε εδράζονται σε εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις. Οι λόγοι είναι αυτοί που προαναφέρθηκαν κι ένας ακόμη: Η ιδεολογία.
Δευτέρα 11 Μαΐου 2015
Η οργή του φοβισμένου
Προχώρησα μπουσουλώντας και κατηφορίζοντας μια κλίση 45 μοιρών για κάπου οχτώ πόδια. Τα μάτια μου και το στόμα μου είχαν γεμίσει άμμο και με είχε ήδη πιάσει ένα άγχος κλειστοφοβίας. Στα οχτώ πόδια το τούνελ άρχιζε ξανά ν' ανηφορίζει απότομα και έστριβε αριστερά. Άναψα ξανά το φαναράκι μου κι έριξα το φως του στη νέα κατεύθυνση. Τέσσερα πράσινα φωτάκια φάνηκαν μπροστά μου.
Πάγωσε το αίμα μου, παρέλυσε το μυαλό μου και απόμεινα ακίνητος γιατί κατάλαβα πως μαζί μου, μέσα στην στενόχωρη αυτή τρύπα, βρίσκονταν τουλάχιστον δυο από τους λύκους. Παρ' όλο που τους γνώριζα καλά πια τους λύκους μου, ήρθε η στιγμή που οι πατροπαράδοτες – και αποδεδειγμένα αβάσιμες - προκαταλήψεις μου, υπερίσχυσαν και της λογικής και της πείρας μου και είχα παραλύσει ολόκληρος από το φόβο μου. Όχι μόνο δεν είχα με τι να αμυνθώ, αλλά και ο χώρος ήταν τόσο στενός που ούτε ν απλώσω το χέρι μου δεν μπορούσα για να προστατευτώ αν μου ρίχνονταν. Και θα μου ρίχνονταν οπωσδήποτε, γιατί και κουνέλι ακόμη θα χυμούσε σ οτιδήποτε τολμούσε να τρυπώσει στη φωλιά του.
Οι λύκοι όμως ούτε που γρύλισαν. Αν δεν έβλεπα τα δύο ζευγάρια μάτια να λάμπουν στο φως του φαναριού θα έλεγα πως η φωλιά ήταν άδεια. Άρχισα κάπως να συνέρχομαι. Τότε μ' έπιασε κάτι σαν τρέλα. Απλώνοντας το χέρι που κρατούσα το φανάρι, ζύγωσα το φως του όσο πιο κοντά στους λύκους έφτανα και στο χλωμό του φως αναγνώρισα την Αντζελίνα μαζί μ ένα από τα κουτάβια της. Είχαν ζαρώσει πίσω πίσω στην άκρη της φωλιάς και έμεναν ασάλευτοι σαν άψυχοι. Η τρέλα, που μου είχε προκαλέσει το σοκ της αναπάντεχης συνάντησης, υποχώρησε κι άρχισε να κυριαρχεί το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Όσο πιο γρήγορα μπορούσα άρχισα να μπουσουλάω ανάποδα μέσα στο τούνελ, περιμένοντας από στιγμή σε στιγμή την επίθεση. Μα μέχρι που έφτασα έξω ξανά στην μπούκα κι αφού ακόμη βγήκα έξω δεν άκουσα καμία κίνηση.
Κάθισα σ ένα βραχάκι και με τρεμάμενα χέρια άναψα ένα τσιγάρο, νιώθοντας συνάμα πως μου είχε περάσει τελείως ο φόβος. Τον φόβο αυτό τον είχε αντικαταστήσει ένα συναίσθημα οργής. Τέτοιας οργής, που αν κρατούσα όπλο θα ήμουν ίσως ικανός να σκοτώσω και τους δύο λύκους.
Το τσιγάρο κόντευε να μου κάψει τα δάχτυλα, όταν φύσηξε ένα αεράκι και μ έκανε να ριγήσω. Ο θυμός είχε περάσει κι αυτός αφήνοντας με σαν μουδιασμένο. Ήταν ένας θυμός που μου τον είχε προξενήσει ο τρόμος και η αγανάκτηση εναντίον των ζωντανών που μου είχανε προκαλέσει τέτοιο δέος, και που έτσι είχαν άθελά τους καταρρακώσει το ανθρώπινο γόητρο μου. ΄Εφριξα με το που συνειδητοποίησα πόσο εύκολα είχα απαρνηθεί, όλα όσα με είχε διδάξει αυτή η μακροχρόνια παραμονή μου ανάμεσα στους λύκους. Θυμήθηκα την Αντζελίνα και το κουτάβι που είχανε ζαρώσει στο βάθος της φωλιάς, πανικόβλητοι από την ξαφνική και τρομακτική εμφάνιση του αεροπλάνου και ντράπηκα για λογαριασμό μου.
Κάπου πέρα από την ανατολή ούρλιαξε ένας λύκος, μακρόσυρτα, ερωτηματικά. Την γνώρισα τη φωνή, γιατί την είχα ακούσει τόσο συχνά. Ήταν ο Τζώρτζ, που έψαχνε τη μάνα με το κουτάβι. Μα για μένα ήταν μια φωνή που μου μιλούσε για έναν άλλο κόσμο, έναν κόσμο απ τον οποίο είχαμε πια αποξενωθεί εμείς οι άνθρωποι, έναν κόσμο που κάποτε ανήκε και σε μας προτού αποφασίσουμε να τον απαρνηθούμε, έναν κόσμο που εγώ το είχα σχεδόν ξαναβρεί, μόνο και μόνο για να τον χάσω πάλι, εξαιτίας της δικής μου δυσπιστίας.
Φάρλεϋ Μόατ - "Λύκοι, σας παρακαλώ μην κλαίτε"
Κυριακή 10 Μαΐου 2015
Ο διωγμός της Μητρότητας
«Κι όποιος μεγαλώνει σε ξένα χέρια μαθαίνει να μισεί τον κόσμο» γράφει ο Δημήτρης Νόλλας στο άρθρο του στην Κυριακάτικη Καθημερινή. Μου τράβηξε την προσοχή το άρθρο αυτό που χαρακτηρίζει τα σχολεία «πνευματοκτόνα ιδρύματα» και «κολαστήρια της προσωπικής δημιουργίας».
Είναι πολλές οι φωνές που κρίνουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά πολύ λίγες εκείνες που τολμούν να αμφισβητήσουν την αξία της επέκτασης της εκπαίδευσης τόσο στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού όσο και στην διάρκεια της καθημερινότητας του.
Το αίτημα για περισσότερους παιδικούς σταθμούς, για περισσότερους βρεφονηπιακούς σταθμούς, για ολοήμερα σχολεία, για προγράμματα απασχόλησης από τους Δήμους και για ένα σωρό υπηρεσίες που αφορούν την ανατροφή των παιδιών, δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί έτσι είναι πολύ νωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα του. Και είναι ένα κοινωνικό αίτημα που συνδέεται με το δικαίωμα των γυναικών στην εργασία. Που συνδέεται με τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που υποχρεώνουν και τους δύο γονείς να εργάζονται. Που συνδέεται με την καθημερινή κούρσα για την κατάκτηση της επάρκειας αγαθών.
Όμως ας σταθούμε λίγο έξω από την σφαίρα επιρροής του μεταπολεμικού φεμινιστικού κινήματος κι ας δούμε ως παρατηρητές την διαδρομή ενός παιδιού.
Το αίτημα για περισσότερους παιδικούς σταθμούς, για περισσότερους βρεφονηπιακούς σταθμούς, για ολοήμερα σχολεία, για προγράμματα απασχόλησης από τους Δήμους και για ένα σωρό υπηρεσίες που αφορούν την ανατροφή των παιδιών, δεν έχει ακόμη ικανοποιηθεί έτσι είναι πολύ νωρίς να αμφισβητηθεί η ορθότητα του. Και είναι ένα κοινωνικό αίτημα που συνδέεται με το δικαίωμα των γυναικών στην εργασία. Που συνδέεται με τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που υποχρεώνουν και τους δύο γονείς να εργάζονται. Που συνδέεται με την καθημερινή κούρσα για την κατάκτηση της επάρκειας αγαθών.
Όμως ας σταθούμε λίγο έξω από την σφαίρα επιρροής του μεταπολεμικού φεμινιστικού κινήματος κι ας δούμε ως παρατηρητές την διαδρομή ενός παιδιού.
Παρασκευή 8 Μαΐου 2015
"Global Energy Transmission"
Στην Ρωσία αναπτύσσεται η ιδέα του Νίκολα Τέσλα για ένα παγκόσμιο ασύρματο δίκτυο δωρεάν ενέργειας. Ονομάζεται GET (Global Energy Transmission) και ξεκίνησε από τους φυσικούς Σεργκέυ και Λεονίντ Πλεχάνωφ.
Σελίδα: http://globalenergytransmission.com
Video: https://www.youtube.com/watch?v=nkxKPASVd4w
Πέμπτη 7 Μαΐου 2015
Τετάρτη 6 Μαΐου 2015
Προς μια νέα κοσμοθέαση
"Οι μυστικιστές κατανοούν τις ρίζες του Ταό αλλά όχι τα κλαδιά του. Οι επιστήμονες κατανοούν τα κλαδιά αλλά όχι τις ρίζες. Η επιστήμη δεν χρειάζεται τον μυστικισμό και ο μυστικισμός δεν χρειάζεται την επιστήμη. Αλλά ο άνθρωπος τα χρειάζεται και τα δύο.
...Η Δυτική επιστήμη μας, από τον 17ο κιόλας αιώνα, έχει εμμονή με την ιδέα του ελέγχου, ότι ο άνθρωπος κυριαρχεί επάνω στη φύση. Αυτή η εμμονή μας οδήγησε σε καταστροφή.
Εάν σήμερα η φυσική, μας οδηγεί σε μία κοσμοθέαση που είναι ουσιαστικά μυστικιστική, επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο, στην αρχή της 2.500 χρόνια πριν.
...Το γεγονός ότι η σύγχρονη φυσική, η εκδήλωση μιας ακραίας εξειδίκευσης της λογικής σκέψης, έρχεται σε επαφή με τον μυστικισμό, την ουσία της θρησκείας και την εκδήλωση μιας ακραίας εξειδίκευσης της διαισθητικής αντίληψης, δείχνει πολύ όμορφα την ενότητα και τον συμπληρωματικό χαρακτήρα που έχουν η λογική και η διαισθητική λειτουργία της συνείδησης. Το Γιν και το Γιανγκ.
... Η Οικολογία και η Πνευματικότητα είναι θεμελιωδώς συνδεδεμένες, επειδή η βαθιά οικολογική συνείδηση, τελικά είναι πνευματική συνείδηση."
...Η Δυτική επιστήμη μας, από τον 17ο κιόλας αιώνα, έχει εμμονή με την ιδέα του ελέγχου, ότι ο άνθρωπος κυριαρχεί επάνω στη φύση. Αυτή η εμμονή μας οδήγησε σε καταστροφή.
Εάν σήμερα η φυσική, μας οδηγεί σε μία κοσμοθέαση που είναι ουσιαστικά μυστικιστική, επιστρέφει κατά κάποιο τρόπο, στην αρχή της 2.500 χρόνια πριν.
...Το γεγονός ότι η σύγχρονη φυσική, η εκδήλωση μιας ακραίας εξειδίκευσης της λογικής σκέψης, έρχεται σε επαφή με τον μυστικισμό, την ουσία της θρησκείας και την εκδήλωση μιας ακραίας εξειδίκευσης της διαισθητικής αντίληψης, δείχνει πολύ όμορφα την ενότητα και τον συμπληρωματικό χαρακτήρα που έχουν η λογική και η διαισθητική λειτουργία της συνείδησης. Το Γιν και το Γιανγκ.
... Η Οικολογία και η Πνευματικότητα είναι θεμελιωδώς συνδεδεμένες, επειδή η βαθιά οικολογική συνείδηση, τελικά είναι πνευματική συνείδηση."
Φρίτγιοφ Κάπρα (1975)
"Το Ταό και η Φυσική" (μετάφραση - έκδοση: Μάριος Βερέττας)
Η προσκόλληση στη μηχανιστική άποψη του κόσμου, όπως διατυπώθηκε από τον
Νεύτωνα και τον Καρτέσιο, μάς έφερε στο χείλος του ολέθρου.
Ο Φρίντγιοφ Κάπρα, αφού απορρίψει όλες αυτές τις ιδέες ως απαρχαιωμένες και άχρηστες, αναζητά μια νέα άποψη, πιο ουσιαστική, πιο πραγματική, καλύτερα προσαρμοσμένη στις ανακαλύψεις της μοντέρνας φυσικής. Αναπτύσσει πλέον μια ολιστική άποψη του σύγχρονου κόσμου που αγκαλιάζει κάθε πτυχή της ζωής: ιατρική, ψυχολογία, οικονομία, πολιτική, οικολογία, φυσική.
Το Ταό και η Φυσική αποτελεί μία εκτεταμένη μελέτη η οποία ασχολείται λεπτομερώς με όλες τις συγκλονιστικές επεκτάσεις της νέας ολιστικής άποψης του κόσμου.Μια συστηματική διερεύνηση των εκπληκτικών αναλογιών ανάμεσα στις σύγχρονες θεωρίες της μοντέρνας φυσικής και τις μυστικιστικές παραδόσεις των αρχαίων θρησκειών της Ανατολής.
Κατά εντελώς παράδοξο τρόπο οι πιο πρόσφατες ανακαλύψεις στα εργαστήρια συγκρούσεων των υποατομικών σωματιδίων συμπίπτουν ως ένα μεγάλο βαθμό με τα διδάγματα των ανατολικών θρησκειών, όπως ο Ταοϊσμός, ο Ινδουισμός και ο Βουδισμός.
Το "Ταό και η φυσική" αποτελεί μια συναρπαστική περιγραφή του αιώνιου κοσμικού χορού ανάμεσα στην ύλη και την ενέργεια, όπως διατυπώνεται με τους όρους της μοντέρνας φυσικής και όπως περιγράφηκε φιλοσοφικά με την έννοια του Τάο στην Κίνα και εικαστικά με τον Χορό του Σίβα στην Ινδία.
Ο Φρίντγιοφ Κάπρα, αφού απορρίψει όλες αυτές τις ιδέες ως απαρχαιωμένες και άχρηστες, αναζητά μια νέα άποψη, πιο ουσιαστική, πιο πραγματική, καλύτερα προσαρμοσμένη στις ανακαλύψεις της μοντέρνας φυσικής. Αναπτύσσει πλέον μια ολιστική άποψη του σύγχρονου κόσμου που αγκαλιάζει κάθε πτυχή της ζωής: ιατρική, ψυχολογία, οικονομία, πολιτική, οικολογία, φυσική.
Το Ταό και η Φυσική αποτελεί μία εκτεταμένη μελέτη η οποία ασχολείται λεπτομερώς με όλες τις συγκλονιστικές επεκτάσεις της νέας ολιστικής άποψης του κόσμου.Μια συστηματική διερεύνηση των εκπληκτικών αναλογιών ανάμεσα στις σύγχρονες θεωρίες της μοντέρνας φυσικής και τις μυστικιστικές παραδόσεις των αρχαίων θρησκειών της Ανατολής.
Κατά εντελώς παράδοξο τρόπο οι πιο πρόσφατες ανακαλύψεις στα εργαστήρια συγκρούσεων των υποατομικών σωματιδίων συμπίπτουν ως ένα μεγάλο βαθμό με τα διδάγματα των ανατολικών θρησκειών, όπως ο Ταοϊσμός, ο Ινδουισμός και ο Βουδισμός.
Το "Ταό και η φυσική" αποτελεί μια συναρπαστική περιγραφή του αιώνιου κοσμικού χορού ανάμεσα στην ύλη και την ενέργεια, όπως διατυπώνεται με τους όρους της μοντέρνας φυσικής και όπως περιγράφηκε φιλοσοφικά με την έννοια του Τάο στην Κίνα και εικαστικά με τον Χορό του Σίβα στην Ινδία.
Τρίτη 5 Μαΐου 2015
Κυριακή 3 Μαΐου 2015
"Έτσι είμαι και σ' όποιον αρέσω"
Το Εγώ δεν είναι αυτό μέσα μας που βρίσκεται σε κρίση, αλλά είναι η μορφή που γυρεύουν να μας επιβάλλουν.
(Απόσπασμα από το μανιφέστο "Η εξέγερση που έρχεται" του ανώνυμου Γάλλου που υπογράφει ως "Αόρατη Επιτροπή")
"Το αίσθημά μας έλλειψης συνοχής δεν είναι παρά το αποτέλεσμα αυτής της ηλίθιας πίστης στη διάρκεια του Εγώ, και στην ελάχιστη φροντίδα που δίνουμε σ’ αυτό που μας διαμορφώνει. Νιώθεις ίλιγγο βλέποντας απλωμένο πάνω σε έναν ουρανοξύστη το "I AM WHAT I AM" της Reebok. Η Δύση προωθεί παντού, σαν τον αγαπημένο της Δούρειο Ίππο, αυτή την αποτελειωτική αντινομία ανάμεσα στο Εγώ και τον κόσμο, το άτομο και την ομάδα, ανάμεσα στον Δεσμό και την Ελευθερία. Η ελευθερία δεν είναι η χειρονομία που λύνει τους δεσμούς μας, αλλά η πρακτική δυνατότητα να λειτουργείς πάνω σ’ αυτούς, να κινείσαι σ’ αυτούς, να τους ιδρύεις ή να τους αποκόπτειεις. Η οικογένεια δεν υπάρχει σαν κόλαση, παρά μόνο για εκείνον που έχει απαρνηθεί τη δυνατότητα να αλλάξει τους μηχανισμούς εξαχρείωσης, ή που δεν ξέρει πώς να το κάνει. Η ελευθερία να αποσχιστείς ήταν πάντα το φάντασμα της ελευθερίας. Δεν απογαλακτιζόμαστε από αυτό που μας εμποδίζει, χωρίς ταυτόχρονα να στερούμαστε αυτό πάνω στο οποίο εξασκούμε τις δυνάμεις μας.
"I AM WHAT I AM", λοιπόν, όχι ένα απλό ψεματάκι, μια απλή διαφημιστική καμπάνια, μα μια καμπάνια στρατιωτική, μια πολεμική ιαχή προσανατολισμένη ενάντια σε όλα όσα υπάρχουν ανάμεσα στους ανθρώπους, ενάντια σ’ όλο αυτό που κυκλοφορεί συγκεχυμένα, σε όλο αυτό που τα συνδέει αόρατα, ενάντια σ’ όλο αυτό που στήνει εμπόδια στην τέλεια ερήμωση, ενάντια σ’ όλο αυτό που κάνει να υπάρχουμε και ο κόσμος να μην έχει παντού την όψη ενός αυτοκινητόδρομου, ενός πάρκου αναψυχής, ή μιας καινούριας πόλης: καθαρή πλήξη, χωρίς πάθος και καλότακτοποιημένος, άδειος χώρος, παγωμένος, όπου δεν κινείται τίποτα παρά σώματα καταγεγραμμένα, αυτοκίνητα μόρια και ιδανικά εμπορεύματα."
Σάββατο 2 Μαΐου 2015
Ο ναός της Χατσεψούτ
Αναπαράσταση του νεκρικού ναού της Χατσεψούτ που βρίσκεται κοντά στην Κοιλάδα των Βασιλέων, στις Θήβες της Αιγύπτου. Ήταν αφιερωμένος στον Άμμωνα Ρα και είναι ένα θαυμάσιο δείγμα της κλασικής αρχιτεκτονικής του Νέου Βασιλείου. Οι μαθηματικές συμμετρίες του συγκρίνονται με αυτές του Παρθενώνα, μόνο που αυτός ο ναός χρονολογείται στον 15ο αιώνα π.Χ. Η Χατσεψούτ ήταν η πιο επιτυχής γυναίκα Φαραώ της Αιγύπτου και αναμορφωτής του Νέου Βασιλείου. Βασίλευσε για 20 χρόνια μέχρι τον θάνατό της από καρκίνο.
Temple of Htashepsut in 3DShort video of Hatshepsut temple
Posted by Egyptian antiquities on Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013
Παρασκευή 1 Μαΐου 2015
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)