Τρίτη 30 Απριλίου 2013

Λαμία, κάθε Πέμπτη στις 18.00.

Οι αθλητικές συναντήσεις της Λαμίας κάθε Πέμπτη απόγευμα, αλλάζουν ώρα. Ραντεβού στις 18.00 αντί για τις 16.00 για να έχει πέσει ο ήλιος. Όσοι πιστοί προσέλθετε :-)

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

"V.N.J." Φλάνδρα


"Εμείς είμαστε η Νεολαία! Σε μας ανήκει το μέλλον! Αντιλαμβάνεστε όλοι σας το καθήκον που αυτό συνεπάγεται; Έχουμε ισχυρή επίγνωση ότι αυτό που κυριαρχεί στον παλιό κόσμο δεν μπορεί να δώσει καμία αξία στη ζωή μας. Έχουμε την ισχυρή επίγνωση μίας νέας νεολαίας που αποβλέπει σε κάτι νέο και ιερό."
Vlaams Nationaal Jeugdverbond www.vnj.org

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Νέα έκδοση: Κοινοτισμός

τό ἔργο τοῦ Κωνσταντίνου Καραβίδα καί οἱ συγγενεῖς προσεγγίσεις

Ἡ μελέτη αὐτή (πού ἐγκρίθηκε μέ ἄριστα ὡς διδακτορική διατριβή ἀπό τήν Φιλοσοφική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν) ἔχει ὡς ἀντικείμενο ἕνα πρωτότυπο, ρηξικέλευθο νεοελληνικό ἰδεολογικό κίνημα, τόν Κοινοτισμό. Οἱ κοινοτικές ἰδέες, πού βρίσκονται σήμερα στήν πρώτη γραμμή τῆς ἐπικαιρότητας στίς ΗΠΑ, χάρις στό ἔργο τοῦ Ἀ. Ἐτζιόνι, στήν Ἑλλάδα εἶχαν ἤδη ἐμφανισθεῖ ἀπό τίς ἀρχές τοῦ περασμένου αἰῶνα. Τό νεοελληνικό κοινοτικό ρεῦμα ἰδεῶν ἐκφράζεται κυρίως ἀπό τέσσερις στοχαστές: τόν Ἴωνα Δραγούμη, πού πρῶτος προέβαλε τίς κοινότητες ὡς κύτταρα τῆς κοινωνικῆς καί πολιτικῆς ζωῆς τοῦ ἔθνους, τόν Κωνσταντῖνο Καραβίδα, πού παρουσίασε ὁλοκληρωμένη κοινοτική κοσμοθεωρία, τόν Ντῖνο Μαλλοῦχο, πού ἐξέδωσε στόν Μεσοπόλεμο τό ριζοσπαστικό περιοδικό «Κοινότης» καί τόν Δημοσθένη Δανιηλίδη, πού δικαίωσε ἱστορικά τίς κοινότητες μέ τό κοινωνιολογικό του ἔργο. Οἱ στοχαστές αὐτοί δέν συγκροτοῦν σχολή μέ τήν στενή ἔννοια τοῦ ὅρου, λόγω τῆς ἰσχυρῆς ἰδιοτυπίας τους. Ἀλλά oἱ ἀλληλεπιδράσεις μεταξύ τους ἦταν ἰσχυρές, σέ προσωπικό καί σέ ἰδεολογικό ἐπίπεδο, ὅπως καί οἱ ἐκλεκτικές συγγένειες. Ὁ συγγραφέας μελετᾶ καί ἀναλύει ἑπομένως τήν ἐσωτερική δομή αὐτοῦ τοῦ ρεύματος ἰδεῶν, τήν θέση του στόν κόσμο τῆς νεοελληνικῆς διανόησης, τίς πολιτικές ἐκφράσεις καί συμμαχίες του, τίς ποικίλες βραχυπρόθεσμες καί μακροπρόθεσμες ἐπιδράσεις του.

Δασικό σύστημα αγροτικής αυτάρκειας

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Tο δώρο

"Για τους Έλληνες η υψίστη προίκα τους είναι η γλώσσα τους, στην οποία η παρουσία (φιλοσοφικός όρος) ως τοιαύτη φθάνει στην εκκάλυψη και στην κάλυψη. Όποιος δε μπορεί να δει τη δωρεά ενός τέτοιου δώρου προς τον άνθρωπο και όποιος δε μπορεί ν' αντιληφθεί τον προορισμό ενός τέτοιου πεπρωμένου, καθόλου δε θ' αντιληφθεί τον λόγο περί του προορισμού του είναι, όπως ο φυσικός τυφλός δε μπορεί ν' αντιληφθεί τι είναι το φως και το χρώμα".
"Τα αρχαία Ελληνικά δεν είναι μία γλώσσα, αλλά "Η Γλώσσα"".
Martin Heideger

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Σύμβολο και Τελετή.


Ο Συμβολισμός και η Τελετή είναι από τα δομικά χαρακτηριστικά κάθε Παραδοσιακού πολιτισμού και κάθε Κοινότητας που επιθυμεί να αναπτύξει πολιτισμό. Η εμπειρία του Συμβόλου και του Μύθου, οδηγεί τον άνθρωπο στην ανακάλυψη του εαυτού του και στο ανώτερο πεπρωμένο του. Αυτό το ανώτερο είδος ανθρώπου που μπορεί να δημιουργεί γέφυρες με τον κόσμο των αρχετύπων, αναγνωρίζεται πλέον σαν "Homo Symbolicus" και είναι ο αφυπνισμένος... εξανθρωπισμένος Άνθρωπος.

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Πνεύμα Λύκου

"Εσείς που αρχίζετε για άλλη μια φορά να βλέπετε τον ιστό της ζωής και την αλήθεια των πραγμάτων, πρέπει να είστε προσεκτικοί μην τύχει και σας βρουν οι Σκοτεινοί Κυνηγοί. Μην συγκεντρώνεστε σε μεγάλους αριθμούς, γιατί θα είστε εύκολη λεία για αυτούς τους Σκοτεινούς Κυνηγούς. Τα νεανικά όνειρα χρειάζονται χρόνο για να ωριμάσουν. Όπως τα μικρά βλαστάρια, πρέπει να δημιουργήσετε πρώτα ένα ισχυρό ριζικό σύστημα. Οι ρίζες που θα υποστηρίζουν το μεγάλο δέντρο της γνώσης σας χρειάζονται χρόνο για να μεγαλώσουν και να βρουν την σοφία που η Γη προσφέρει."
"Last Cry" Διδαχές σοφίας των ιθαγενών της Αμερικής.

Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Οι άνθρωποι της κορυφής.

Πέρα από το αδύνατον. 

"Ο κόσμος ολόκληρος έχει σφραγιστεί με μία τεράστια σφραγίδα η οποία έχει το όνομα "Αδύνατον". Και μην ξεχνάτε ποτέ ότι είμαστε οι μόνοι που μπορούν να την ανοίξουν μια για πάντα."
Γιούκιο Μισίμα ("The Sailor Who Fell from Grace with the Sea")

"Φτάσε όπου δεν μπορείς!"
Νίκος Καζαντζάκης ("Αναφορά στον Γκρέκο")


Όπως λέει και το σύμβολό μας, ο άνθρωπος της κορυφής είναι αυτός που συγκεντρώνει τους κεραυνούς του στο εσωτερικό του κέντρο για να λάμψει.
Γνωρίζουμε αλήθεια τι ικανότητες έχουμε; Σε ποιο σημείο μπορούν αυτές να φθάσουν; Και όμως... δεν έχουμε ιδέα!

Δεν είναι λίγες οι φορές που νοιώθουμε ότι είμαστε κυρίαρχοι σώματος και πνεύματος. Αυτό το ανατασιακό σημείο που γενικευμένα λέμε "δύναμη της θέλησης" έχει εκπληκτικά αποτελέσματα όταν δεν κατορθώνεται τυχαία αλλά κατόπιν εξάσκησης. Η επικέντρωση σε έναν υψηλό στόχο -όποιος κι αν είναι αυτός- είναι η ανάπτυξη τριών δυνάμεων που συμπίπτουν στο κορυφαίο σημείο, απελευθερώνοντας μεγάλες δυνάμεις! Αυτή είναι μια στιγμιαία έκρηξη. Σε αυτό το σημείο ο άνθρωπος μπορεί να ξεπερνά τα συνειδητά όριά του και αγγίζει τα ανώτερα (ουρανός). Πολλές φορές συμβαίνει χωρίς να το καταλάβουμε, χωρίς να το προετοιμάσουμε, ακόμα και εκεί που δεν το περιμέναμε. Απλά συμβαίνει. Αυτές οι εξάρσεις μπορεί να συμβαίνουν τυχαία, αλλά μπορούν και με συστηματική καλλιέργεια να αναδειχθούν ως δυνατότητες ενός ανώτερου ανθρώπου. Το ότι μπορεί έστω και τυχαία κανείς να πετυχαίνει τέτοιες εξάρσεις τόσο του σώματος όσο και του πνεύματος, είναι ένα δείγμα του ότι ο άνθρωπος έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες κρυμμένες και ανενεργές. Με συστηματική όμως καλλιέργεια της συνείδησης, αυτές οι δυνάμεις και άλλες ασύλληπτες ακόμη, μπορούν να αφυπνισθούν.

Εστίαση στο κέντρο λοιπόν, είναι η συνάντηση τριών δυνάμεων. Οι τρεις αυτοί κεραυνοί μας, "ΘΕΛΩ - ΓΝΩΡΙΖΩ - ΜΠΟΡΩ" συναντιούνται στην κορυφή. Το ακραίο αυτό σημείο της νοητικής κορύφωσης που γίνεται έκλαμψη. Ταυτόχρονα τότε, αυτό το σημείο είναι και το κέντρο όπου οι τρεις κύκλοι "ΣΩΜΑ - ΨΥΧΗ - ΝΟΥΣ" γίνονται ομόκεντροι, οι δυνάμεις συντονίζονται και γίνονται ένας οκταπλός εσωτερικός εκτυφλωτικός ήλιος.

Σε ποιό σημείο λοιπόν μπορούν να φθάσουν οι ικανότητές μας; Το σύμβολό μας λέει: "Εσύ μπορείς να είσαι πιο δυνατός απ' όσο νομίζεις". Συμβολίζει την επίπονη προσπάθεια που γίνεται υψηλή Συνείδηση στο σημείο της Κορύφωσης.

"Φτάσε όπου δεν μπορείς" λοιπόν.

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Όλυμπος: 12-14 Ιουλίου 2013

1η ημέρα (12/7/2013)
Συγκέντρωση στο Λιτόχωρο.
Εκκίνηση από Πριόνια και κατάληξη στο καταφύγιο Αγαπητός. Διανυκτέρευση.
2η ημέρα (13/7/2013)
Εκκίνηση νωρίς το πρωί προς θέση Σκάλα. Κατόπιν Αποστολίδης και Κάκαλος. Φαγητό και ξεκούραση. Κάθοδος προς Πετρόστρουγκα. Διανυκτέρευση.
3η ημέρα (14/7/2013)
Εκκίνηση νωρίς το πρωί προς επιστροφή.
Κόστος:
30 ευρώ το άτομο ανά καταφύγιο μαζί με φαγητό.
Σύνολο: 60 ευρώ.

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

100 χρόνια από την πρώτη σύγχρονη κατάκτηση της κορυφής του Ολύμπου

Ελληνο-Ιταλική εκδρομή τιμής των 100 χρόνων στις 12-13-14 Ιουλίου. Λεπτομέρειες συμμετοχής θα ανακοινωθούν προσεχώς. Κανονίστε από τώρα!
Tο 2013 είναι μία πολύ σημαντική ορειβατική επέτειος, σε ελληνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Συμπληρώνονται 100 χρόνια από την πρώτη σύγχρονη κατάκτηση της κορυφής του Ολύμπου από τον εκ Λιτοχώρου  Χρήστο Κάκαλο και τους διάσημους τότε Ελβετούς Frederic Boissonnas, φωτογράφο και εκδότη και Daniel Boud-Bovy συγγραφέα και τεχνοκρίτη. Από το 1780 είχαν προηγηθεί 25 περίπου ανεπιτυχείς προσπάθειες ξένων ορειβατικών και επιστημονικών αποστολών και, το γεγονός της πρώτης ανάβασης προκάλεσε το ενδιαφέρον ξένων ορειβατών. Μετά δε την κυκλοφορία των βιβλίων των δύο εξαίρετων Ελβετών, ομάδες ορειβατών άρχισαν να επισκέπτονται κατά κύματα την Ελλάδα και τον Όλυμπο. Οι δύο Ελβετοί με τις δημοσιεύσεις τους εξύμνησαν τις ασύγκριτες ομορφιές της Ελλάδας και του Ολύμπου. Από το 1913 έχουν ανέβει στην κορυφή του Όλυμπου πάνω από 150.000 ορειβάτες από 115 χώρες από όλες τις ηπείρους. Ο Όλυμπος θεωρείται ως ένα από τα βουνά - σύμβολα του πλανήτη γιατί υπήρξε «κατοικία» των αρχαίων θεών των Ελλήνων. Υπήρξε επίσης η καρδιά της ελληνικής μυθολογίας που διαμόρφωσε σημαντικά την αρχαία ελληνική σκέψη.
Ίσως σήμερα οι προσπάθειες που έκαναν τότε οι διάφοροι ξένοι περιηγητές και επιστήμονες για να ανέβουν στον Όλυμπο να μη φαίνονται σπουδαίες (μικρό σχετικά βουνό σε σύγκριση με τις Άλπεις). Για τη σωστή αξιολόγηση των προσπαθειών αυτών και κυρίως της πρώτης ανάβασης στην κορυφή του, πρέπει να ληφθούν υπόψη, η μεγάλη περίοδος της τούρκικης κατοχής, η χάραξη τον ελληνοτουρκικών συνόρων στον Όλυμπο (1881-1912), οι σχετικές άδειες που χρειάζονταν για την επίσκεψη ξένων αποστολών, η έλλειψη κατάλληλων χαρτών και πληροφόρησης, η δυσχέρεια εξεύρεσης στρατιωτικής συνοδείας και αγωγιατών - οδηγών, τα συχνά πολεμικά επεισόδια που διαδραματίζονταν και τέλος η παρουσία πολλών ληστών μέχρι το 1926. (Λιόλιου, Γκαντάρα, Γιαγκούλα, Μπαμπάνη, Τσιαμίτα, Τζατζά κ.ά.)

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Ο τελευταίος Ατλάντιος και η στερνή του επιθυμία


Ο τελευταίος Ατλάντιος θυμάται, αναπολεί και καρτερεί... Κλείνει τα μάτια, σφίγγοντας τη λαβή του ιερού σπαθιού του. Ο τελευταίος πρόμαχος, στα σύνορα του κόσμου. Ακοίμητος φρουρός, σε μια μεγάλη Νύχτα... προσμένοντας πάντοτε ήσυχα το δοξασμένο τέλος.

Ο τελευταίος Ατλάντιος
του Barry Windsor Smith

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Λίστα επιβίωσης για έκτακτες καταστάσεις

Παλιά η οικιακή αυτάρκεια και η πολιτική προστασία ήταν μαθήματα του δημόσιου σχολείου. Δυστυχώς καταργήθηκαν. Αυτή λοιπόν είναι μία λίστα επιβίωσης για εκτατές ανάγκες σύμφωνα με το οικογενειακό πλάνο που έχει εκδώσει και η ΝΑΣΑ. Είναι ένας ενδεικτικός κατάλογος που συνέταξε ο κ. Γεώργιος Καρδαμίτσης για είδη που θα χρειασθούν, για μία περίοδο τριών μηνών, για μία τριμελή οικογένεια.

Η περίοδος που διανύουμε είναι μία περίοδος παγκόσμιου οικονομικού πολέμου και γεωπολιτικά υπάρχει μεγάλη αστάθεια και αβεβαιότητα. Μακάρι να μην συμβεί τίποτα, αλλά καλό είναι να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι. Με μία κατάσταση έλλειψης χρημάτων στην κοινωνία, ή με μία μακρά περίοδο ενεργειακής ανεπάρκειας, θα πρέπει όλες οι οικογένειες να έχουν εξασφαλίσει αυτάρκεια. Ακόμη και μία φυσική καταστροφή να συμβεί, είναι αναμενόμενο να δημιουργηθεί πολύ εύκολα χάος και το κράτος να είναι ανεπαρκές. Η αυτάρκεια θα πρέπει να είναι ένα σταθερό μέλημα όπως και κατά τις παλιές εποχές των χωριών, όπου οι άνθρωποι δεν ήταν τόσο εξαρτημένοι από την εύθραυστη αφθονία της πόλης. Όλα αυτά στην λίστα που ακολουθεί, κοστίζουν λίγο αλλά σιγά σιγά μπορούμε να φτάσουμε σε ένα βασικό και στοιχειώδες επίπεδο.
Επίσης το βιβλίο "Οδηγός επιβίωσης για το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε" είναι ένα άρτιο βοήθημα για αυτο-οργάνωση στην ασταθή περίοδο στην οποία εισερχόμαστε. 

Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

Να μπει τέλος στην αιχμαλωσία άγριων ζώων σε ζωολογικούς κήπους!


Με την ευκαιρία του πρόσφατου θανάτου του Μίσα ο οποίος γεννήθηκε αιχμάλωτος σε ζωολογικό κήπο και δεν γνώρισε ποτέ την ελευθερία της ζωής στη φύση, η οργάνωση "Αρκτούρος" αντιδρά άλλη μια φορά στην πρακτική της διαβίωσης και αναπαραγωγής άγριων ζώων σε αιχμαλωσία.
Απευθύνει δημόσια έκκληση στον Δήμο Θεσσαλονίκης και στην Αρμόδια Υπηρεσία της Αντιδημαρχίας Ποιότητας Ζωής για την μεταφορά των 2 αρκούδων του Ζωολογικού Κήπου Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του Περιβαλλοντικού Κέντρου του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ.
Υπογράψτε το αίτημα στο http://bit.ly/EndWildAnimalCaptivity και κάντε διαδώστε την φωτογραφία. Είναι από το Ζωολογικό Κήπο της Θεσσαλονίκης.
Όλοι μαζί μπορούμε να εξασφαλίσουμε στην αρκούδα της φωτογραφίας την ευκαιρία να ζήσει μία καλύτερη ζωή έπειτα από 20 χρόνια αιχμαλωσίας σε ένα χώρο χωρίς καθόλου πράσινο! Πρόκειται για ένα αίτημα που ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ υποβάλλει στο Δήμο Θεσσαλονίκης από το 1995 και εξής.

Πέμπτη 11 Απριλίου 2013

Αιώνιες αξίες ενάντια στη σύγχρονη παρακμή

Οι εκδόσεις Πεμπτουσία αποτέλεσαν μία από τις πιο σημαντικές προσπάθειες για την παρουσίαση στην ελληνική γλώσσα βιβλίων σχετικών με την Αιώνια Σοφία, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τα γραπτά των σημαντικότερων Παραδοσιολόγων. Λειτούργησαν ουσιαστικά μέχρι το 1996, μεταφράζοντας μεταξύ άλλων έργα του Rene Guenon, του ιδρυτή του ρεύματος του Περενιαλισμού Frithjof Schuon και του καθηγητή Nasr. "Η ολοκληρωμένη γνώση της ανθρώπινης φύσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω της γνώσης του Κέντρου του άξονα, η οποία περιέχει επίσης τις ακτίνες και το στεφάνι". Αυτό το βιβλίο είναι ένα μήνυμα στον σύγχρονο κόσμο, από τους F. Schuon, S.H. Nasr, G. Eaton, L. Northbourn, Μ. Πάλλη.

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Ο Μαγικός κόσμος των παραμυθιών

Τα παραμύθια δεν είναι μόνο ψυχαγωγία για τα παιδιά. Είναι το μέσο που τα βοηθά να αποκαλύψουν την εσωτερική τους φύση, με τις άπειρες ηθικές και πνευματικές της δυνατότητες, αλλά και ο πιο άμεσος τρόπος για να οδηγηθούν με ασφάλεια στην ωριμότητα.

Ο γνωστός Σουηδός σκηνοθέτης και μάγος της αφήγησης Ίνγκμαρ Μπέργκμαν είπε κάποτε πως η διαφορά ανάμεσα στο ψέμα και το παραμύθι είναι ότι το ψέμα (είτε το λες στους άλλους είτε στον εαυτό σου) σε βοηθά να υπεκφεύγεις τις δυσκολίες της ζωής, ενώ το παραμύθι να τις αντιμετωπίζεις. Και δεν είχε άδικο. Τα παραμύθια υπήρξαν για όλους η πρώτη μας επαφή με τη ζωή και τις δυσκολίες της. Από τα αρχαία κιόλας χρόνια οι άνθρωποι αντιλαμβάνονταν, ανέλυαν και κατανοούσαν την πραγματικότητα μέσα από ιστορίες. Ειδικά για τους λαούς της Ανατολής, τα παραμύθια ήταν ένας πολύ καλός τρόπος για να κατανοήσουν το «άγνωστο». Κάθε κοινωνία, από την πιο πρωτόγονη έως την πιο ανεπτυγμένη, έχει τις δικές της φανταστικές ιστορίες, που περιλαμβάνουν περιπέτειες, συμβολισμούς και ηθικά διδάγματα. Οι ψυχολογικές καταβολές των παραμυθιών, μάλιστα, ήταν ανέκαθεν ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα τόσο για τους ψυχολόγους όσο και για τους συγγραφείς. Οι μεν ψυχολόγοι προσπαθούν να βρουν σε αυτά απαντήσεις για το ασυνείδητο, οι δε συγγραφείς να ανακαλύψουν το βαθύτερο μήνυμα της ζωής.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

Αγροδασοπονία: Μια νέα χρήση γης

Δασογεωργικά ονομάζονται τα συστήματα που συνδυάζουν την παρουσία δέντρων και γεωργικών καλλιεργειών στην ίδια επιφάνεια. Καταλαμβάνουν μεγάλες εκτάσεις ιδιαίτερα στις ημιορεινές περιοχές και διακρίνονται σε παραδοσιακά και νέα. Τα δέντρα των παραδοσιακών συστημάτων είτε είναι δασικά (απομεινάρια παλαιότερων δασικών εκτάσεων) και βρίσκονται διάσπαρτα ή στα όρια του αγρού είτε είναι οπωροφόρα τα οποία φυτεύτηκαν πριν πολλά χρόνια για την παραγωγή καρπών και καυσόξυλων. Στα νέα συστήματα τα δέντρα φυτεύονται για την παραγωγή καρπών και τεχνικής ξυλείας.

Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Επιθεώρηση "Helenismo" από την Ιταλία

Η επιθεώρηση "Helenismo" εκδίδεται από τον σύνδεσμο "Comunita Hellena Italiana" που ασχολείται με την μελέτη και ανάδειξη των Ελληνο-ρωμαϊκών ιδεών και πολιτιστικών αρχών. Ο σύνδεσμος έχει ως σκοπό την διάδοση των ανωτέρων πνευματικών στοιχείων του Ελληνικού πολιτισμού στον σύγχρονο κόσμο, στον σύγχρονο άνθρωπο.

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Οι εργασίες της γης για τον Απρίλιο


Λαχανοκομία
Φυτεύουμε φασόλια και αγγούρια σε λακκάκια που απέχουν 30 Πόντους μεταξύ τους. Σπέρνουμε πεπόνια σε καλοκοπρισμένο χώμα, καθώς και καρπούζια. Σκάβουμε και λιπαίνουμε το χώμα που θα ρίξουμε κολοκυθιές. Σπέρνουμε μπάμιες, ντομάτες, φυτεύουμε λάχανα, σκόρδα. Μαζεύουμε φρέσκα κουκιά, φυτεύουμε μελιτζάνες και σέλινα.

Δενδροκομία
Αρχίζει η ανθοφορία της ελιάς. Μπολιάζουμε με βλαστωμένο μάτι τις βερικοκιές και τους κάνουμε ένα ελαφρό σκάψιμο. Αν οι κερασιές προσβληθούν από τη μύγα, μαζεύουμε τα άρρωστα κεράσια και τα καταστρέφουμε. Στις ορεινές ή ψυχρές περιοχές μπορούμε να φυτέψουμε μηλιές. Μεταχειριζόμαστε βορδιγάλλειο πολτό αν οι μηλιές προσβληθούν από την αρρώστια που κάνει σταχτόασπρες κηλίδες στα φύλλα. Ανθίζουν οι καρυδιές και για τις αρρώστιες που τις προσβάλλουν κάνουμε πολλά θειαφίσματα. Φυτεύουμε αχλαδιές, μπολιάζουμε φιστικιές.

Ανθοκομία
Σπέρνουμε μπιγκόνιες. Τα λουλούδια ανθίζουν, ο καιρός ζεσταίνει. Τα μεταφυτεύουμε στους κήπους. Με σχολαστικότητα προσπαθούμε να απαλλάξουμε τα λουλούδια από τις αρρώστιες που τα προσβάλλουν. Σκαλίζουμε και βοτανίζουμε τον κήπο και τις γλάστρες. Σπέρνουμε αγριοβιολέτες, αντράκια, γαρίφαλα, ήλιους, πετούνιες, πανσέδες. Διατηρούμε τις καμέλιες, γαρδένιες, ορτανσίες, πόθους σε θερμοκρασία πάνω από 12 βαθμούς Κελσίου.

Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Βρέθηκε παιδί-υβρίδιο Νεάντερταλ και σύγχρονου ανθρώπου

Κορίτσι που έζησε πριν από τουλάχιστον 30.000 χρόνια.

Ερευνητές ανακοίνωσαν πως εντόπισαν το πρώτο υβρίδιο ανθρώπου και Νεάντερταλ. Η σχετική έκθεση δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Plos One.
Η έκθεση βασίζεται πάνω σε ένα σκελετό, που χρονολογείται πριν από 30.000 - 40.000 χρόνια και εντοπίστηκε στο αρχαίο καταφύγιο Riparo Mezzana, στην περιοχή Monti Lessini στην Ιταλία. Σε αυτή την περιοχή εκτιμάται πως σύγχρονοι άνθρωποι και Νεάντερταλ ζούσαν σε κοντινά σημεία, αλλά διατηρώντας τη διαφορετικότητα των πολιτισμών τους. Κατά τη διάρκεια ανασκαφής εντοπίστηκε γνάθος, που σύμφωνα με τους επιστήμονες ανήκει σε ένα υβρίδιο μεταξύ των δύο ειδών. Ο απολιθωμένος σκελετός ανήκει μάλλον σε κορίτσι.
Αν η εκτίμηση επιβεβαιωθεί και με περαιτέρω αναλύσεις τότε θα δοθεί απάντηση στο ερώτημα αν υπήρξαν κάποια στιγμή περιπτώσεις διασταύρωσης σε κάποια φάση της ιστορίας.  Σε δραβιδικούς πληθυσμούς της Ασίας βρίσκονται σήμερα γονίδια Νεάντερταλ πολύ εκτεταμένα. Στην Ευρώπη πιο σπάνια, αλλά βρίσκονται. Προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι κάποιοι άνθρωποι που έζησαν τα αρχαία χρόνια σε Ευρώπη και Ασία είχαν DNA Νεάντερταλ σε ποσοστό 1 με 4%. Η νέα έρευνα επικεντρώνεται στη γνάθο του απολιθωμένου υβριδίου.

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Η οκταπλή ατραπός ζωής του Μάρκου Πάλλη.

 Alexander Maitland (Βουδιστική Εταιρεία, 6/6/2012)

Ο Μάρκος Πάλλης, μουσικός, ορειβάτης και εσωτεριστής της Παραδοσιακής αρχαίας Σοφίας, γεννήθηκε στο Λίβερπουλ από Έλληνες γονείς, στις 19 Ιουνίου του 1895. Πατέρας του ήταν ο γνωστός Αλέξανδρος Πάλλης, ο οποίος μετέφρασε στη δημοτική την Ιλιάδα, την Καινή Διαθήκη, έργα του Σαίξπηρ κ.ά. Ο Μάρκος Πάλλης σπούδασε στο Χάροου. Υπηρέτησε ως τραυματιοφορέας στο Βαλκανικό Πόλεμο του 1912-13, και στη Φρουρά των Γρεναδιέρων κατά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Σπούδασε μουσική κοντά στον Arnold Dolmetsch, και μαζί με τον R. Nicholson, μελλοντικό αφοσιωμένο φίλο ζωής, μελετούν βιόλα και πιάνο, συγκεντρώνοντας γύρω τους μια πλειάδα προικισμένων μουσικών.
Η μουσική, η ορειβασία και η μεταφυσική ήταν οι τρεις μεγάλες του αγάπες. Το 1933 και το 1936 οργάνωσε δύο ορειβατικές αποστολές στα Ιμαλάϊα, όπου και ασπάστηκε το Θιβετάνικο Βουδισμό. Το ίδιο διάστημα γοητεύεται απόν Γκάντι και τα γραπτά του Rene Guenon, με τον οποίο ήλθε σε επαφή αργότερα στο Κάϊρο. Μετά το τέλος του δευτέρου παγκόσμιου πολέμου έζησε για πολύ καιρό στο Σικίμ, κοντά στο Σιγκάτσε και επέστρεψε στην Αγγλία μετά την Κινέζικη εισβολή στο Θιβέτ. Εκτός από τις μουσικές του συνθέσεις, έχει γράψει τα Peaks and Lamas, The Way and the Mountain, A Buddhist Spectrum, καθώς και πολλά άρθρα δημοσιευμένα σε περιοδικά και συλλογές. Πέθανε στο Ήστμπουρυ στις 5 Ιουνίου 1989.