Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Κυκλοφορεί

Με μεγάλη χαρά έχουμε να πούμε ότι μέσα σε μία εβδομάδα έχουν "εξαφανιστεί" 100 αντίτυπα από την νέα έκδοση "Διαλογισμοί επί των κορυφών", ένα βιβλίο του Ιουλίου Έβολα.
Δίνουμε μια μάχη, σε μία δύσκολη χώρα που η πλειοψηφία της δεν αγαπά ιδιαιτέρως το βιβλίο και το βουνό. Μέσα από την γενικότερη δράση μας, αλλά ειδικότερα μέσα από αυτή την έκδοση, αποσκοπούμε να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερους συμπατριώτες μας να αγαπήσουν και τα δύο αυτά πράγματα. Και είναι πολύ σημαντικό ότι σε μία χώρα που εύκολα δίνει κανείς 10 ευρώ για καφέ ή ποτό, ή διασκέδαση, ή άλλα μεγαλύτερα ποσά για κινητά και ρούχα, τόσοι άνθρωποι πραγματικά επιδίωξαν να δώσουν 10 ευρώ για ένα βιβλίο. Είναι μία νίκη όλων μας και πρέπει αυτό να το εμπνεύσουμε και σε άλλους. Πρέπει να πούμε επίσης ότι η Λυκώρεια είναι ένας Μη κερδοσκοπικός οργανισμός και τα χρήματα για να εκδοθεί αυτό το βιβλίο, προέρχονται από το υστέρημα των μελών μας. Το μικρό κέρδος από αυτό το βιβλίο θα χρησιμοποιηθεί για να κάνουμε νέες εκδόσεις.

Πλέον όποιος επιθυμεί να προμηθευτεί το βιβλίο στην Αθήνα, μπορεί να το βρει στο βιβλιοπωλείο "Ελεύθερη Σκέψις", Ιπποκράτους 112. www.eleftheriskepsis.gr

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Καταφύγιο ενός Ευγενούς Ταξιδιώτη

Το σπίτι του Ελεμίρ Τζόλλα στο Μοντεπουλτσιάνο της Τοσκάνης


"...Στα 1914 ήταν κανείς ελεύθερος ακόμα, χωρίς διαβατήριο, με καμιά στερλίνα ή εικοσάφραγκο να κουδουνίζει στην τσέπη, το ρόδο των ανέμων άνοιγε σε θησαυρούς ανυπολόγιστους: ανέγγιχτα βασίλεια στην Αφρική, φυλές που άντεξαν στον Νέο Κόσμο, η πελώρια σαμανική Σιβηρία, ο κόσμος των σούφι από την Κωνσταντινούπολη ως τη Σαμαρκάνδη, η Κίνα και το ταοϊστικό Τονκίνο, μια Ωκεανία όχι εξ ολοκλήρου προσήλυτη και στο κέντρο του κόσμου, πίσω από το προπύργιο των πιο ψηλών κορυφών, το Θιβέτ..."
από το βιβλίο Aure, I luoghi e i riti (1995) του Elemire Zolla (μτφρ. Δημήτρης Τσουμάνης)

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

H Θεία φύση των Βουνών



"Μέσα από αυτές τις παραδόσεις, με την εσωτερική τους σημασία παρά με την εξωτερική μυθολογική τους έκφραση, φτάνουμε στο υψηλότερο σημείο της ομάδας των μύθων αυτών που αφορούν τη θεϊκή υπόσταση του όρους, η οποία ηχεί ως μία ηχώ αυτών των μακρινών πραγματικοτήτων. Θρόνος της αφύπνισης, του ηρωισμού, και σε μερικές περιπτώσεις ενός μεταμορφωτικού ηρωικού θανάτου. Ένα μέρος ενθουσιασμού όπου οδηγεί σε υπερβατικές καταστάσεις. Ένα μέρος αγνού ασκητισμού και θριάμβου των ηλιακών δυνάμεων, οι οποίες αντιτίθενται στις δυνάμεις που παραλύουν και υποβιβάζουν τη ζωή. Αυτά φαίνεται να συνοψίζουν την ιδέα των αρχαίων για τον συμβολισμό τους όρους. Αυτή η αντίληψη αναδύεται μέσα σε έναν κύκλο θρύλων και μύθων που περιτριγυρίζονται από πολλά χαρακτηριστικά, όπου μερικά μόνο περιγράψαμε νωρίτερα.
Φυσικά δεν προτείνω να ενστερνιστούμε αναχρονιστικά τις αναμνήσεις των μύθων. Πίσω από το μύθο και το σύμβολο υπάρχει ένα πνεύμα που μπορεί να έρθει στο προσκήνιο και πάλι και να εκφραστεί με νέους τρόπους και δράσεις. Αυτό είναι που πραγματικά μετράει.
Η καλύτερη ευχή που μπορώ να κάνω για τις νέες γενεές είναι να μην αποτελέσει η ορειβασία την βεβήλωση των βουνών. Επιπλέον, ειλικρινά ελπίζω πως όλες αυτές οι βαθιές αισθήσεις που υπάρχουν στις ρίζες των διαφόρων μύθων γύρω από το όρος θα αφυπνιστούν και θα έρθουν να φωτίσουν μέσα από τη δράση αυτούς οι οποίοι σήμερα έχουν οδηγηθεί σε ένα μπερδεμένο μονοπάτι από το ένστικτο που τους οδηγεί στο να ξεπεράσουν τα όρια, τα οποία κληρονόμησαν στην καθημερινή εμπορική και μηχανική ζωή των πεδιάδων. Να σκαρφαλώσουν, να οδηγηθούν σε κορυφές και στις πλαγιές που περιβάλλονται από τον ουρανό και από την άβυσσο, οδηγούμενοι προς παγωμένες και φωτεινές κορυφές."
(Ιούλιος Έβολα, "Διαλογισμοί επί των κορυφών": Θέματα σχετικά με την Θεία φύση των Βουνών.)

Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Απελευθέρωση είναι η Μεταμόρφωση

Προσπαθούμε να "ταΐσουμε" τους ανθρώπους μια παράξενη τροφή που... απελευθερώνει. Μια πνευματική τροφή που δύσκολα την δέχεται κανείς, γιατί συνήθως δεν μπορούμε να καταλάβουμε όλοι μας, ότι κάποιες ιδέες δεν απελευθερώνουν απλά, αλλά μεταμορφώνουν. Και αυτή είναι η δύσκολη αποστολή μας. Να μεταμορφώσουμε συνανθρώπους. Αντίθετα με τους "σωτήρες" και τους πολιτικούς, λειτουργούμε διαφορετικά. Δεν θέλουμε κάποιον μαζί μας όπως είναι, απλά για να έρθει μαζί μας, αλλά όπως μπορεί να είναι. Πρόκειται για μία στάση πραγματικής αγάπης, αλλά αυτό δεν είναι κάτι τόσο συνηθισμένο στις μέρες μας μάλλον και προκαλεί αντιδράσεις. Μόνο όμως αν ζήσουμε μια πραγματική αλλαγή μπορούμε να βιώσουμε και μια πραγματική ενότητα, που είναι και το ζητούμενο της εποχής μας.

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

Η δύναμη ενός βιβλίου


Λένε ότι υπάρχουν βιβλία που που μπορούν να προκαλέσουν πιο ισχυρή έκρηξη κι από την δυναμίτιδα. Γιατί αυτά τα βιβλία προκαλούν μια τόσο ισχυρή εσωτερική έκρηξη, ικανή να αλλάξει ριζικά έναν άνθρωπο. Ένα από αυτά τα βιβλία είναι και αυτό. Ένα βιβλίο που μπορεί να προκαλέσει "αλυσιδωτές εσωτερικές εκρήξεις", ώστε να μεταμορφώσει το Είναι μας, τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την Φύση και τον Άνθρωπο. Ο άνθρωπος έχει σήμερα ανάγκη το "Ιερό" περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Αναζητά αυτή την φλόγα που μας δίνει δύναμη να σταθούμε όρθιοι και ζωντανοί σε έναν σύγχρονο κόσμο χωρίς ψυχή και νόημα. Αυτή είναι η αποστολή της Λυκώρειας, η ανάβαση στο εσωτερικό μας όρος και η παρούσα έκδοση δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο Ιούλιος Έβολα δείχνει μέσα από αυτές τις σελίδες, έναν δρόμο δράσης και βιωματικής ανάβασης:

"...σε κάθε μία από τις παραπάνω περιγραφές, υπάρχει μία εσωτερική και μία εξωτερική πτυχή. Μόνο η πρώτη είναι ουσιώδης, ενώ η δεύτερη είναι φυσικά επακόλουθη. Έχω επισημάνει πως, ότι έχω αναφέρει στο πλαίσιο της τεχνικής αυτής, είναι συνήθως κομμάτι της εμπειρίας των καλύτερων ορειβατών, όσοι δηλαδή δεν αντιμετωπίζουν την ορειβασία ως ένα απλό άθλημα. Αυτοί οι οποίοι σε κάθε φυσική ανάβαση βιώνουν ακόμη και στο ελάχιστο της αίσθηση μίας εσωτερικής ανύψωσης, αυτοί οι οποίοι σε κάθε παγωμένη κορυφή αντικρίζουν ένα σύμβολο άυλης αποκορύφωσης, όσοι πραγματικά αντιλαμβάνονται το μήνυμα των αχανών κενών, όπου υπάρχει μόνο ουρανός και αγνές, ελεύθερες δυνάμεις, θα βιώσουν τον εαυτό τους όχι μόνο ως σώμα αλλά ως ζωή. Είναι πιθανό να μεταμορφώσουν τις ζωές τους με μία δημιουργική τάση τόσο πολύ ώστε να μπορέσουν να επιτύχουν τα αποτελέσματα που περιέγραψα νωρίτερα.
Αντιθέτως, όσοι δεν πραγματοποιούν την ανάβαση σαν να τους τραβάει το σώμα τους, αλλά ως ένα καλογυμνασμένο υποζύγιο, αυτό που κάνουν είναι να φυλάνε τις ζωτικές δυνάμεις της ζωής. Αυτοί λοιπόν, υποστηρίζουν άμεσα και συνειδητά το σώμα με την εσωτερική του ενέργεια και επομένως εξυψώνοντάς το, ενεργοποιώντας το, και διαβιβάζοντάς το κατά τέτοιο τρόπο που δεν χρειάζεται να αγωνίζονται ενάντια στην κούραση και το βάρος της σάρκας. Είναι πολύ πιθανό να αντιλαμβάνονται στενά το τελετουργικό νόημα της ανάβασης, την ζώσα έννοια της κάθαρσης και της απελευθέρωσης, σύμφωνα με την οποία ο αρχαίος κόσμος (από το ελληνικό όρος του Ολύμπου στο Ινδικό όρος Meru), έβλεπε στα μεγάλα ύψη τον συμβολισμό των υπερανθρώπινων υπάρξεων. Αυτό που περιέγραψα στο κεφάλαιο αυτό, είναι μία οπτική αυτού του οποίου οι αρχαίοι βίωναν ως ιερό σε ένα όρος."
(Ιούλιος Έβολα - Διαλογισμοί επί των κορυφών / Ψυχική εκπαίδευση στα βουνά)

Παραγγελίες στο email: lykoreia@gmail.com (10 ευρώ + ταχυδρομικά)

Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

Ο ηνίοχος του Πλάτωνα

"Minerva in a chariot" (Abbot Handerson Thayer 1894)

Ο μύθος του Ηνίοχου, των δύο πτερωτών ίππων και του άρματος στον «ΦΑΙΔΡΟ», είναι η αναπαράσταση της ψυχής και η προσέγγιση είναι ψυχολογική, όχι μόνο γιατί αναφέρεται στην ψυχή αλλά και γιατί εξηγεί και αναλύει τους νόμους που διέπουν την λειτουργία της.

«… έτσι ομοιάζει η ψυχή με δύναμη σύμφυτον, αποτελούμενη από ζεύγος πτερωτών ίππων και από τον ηνίοχον. Αλλά οι μεν ίπποι και οι ηνίοχοι των θεών είναι αγαθοί και καλής καταγωγής, των δε άλλων εμφύχων είναι μεικτοί…..»

Ο μύθος του Φαίδρου προϋποθέτει επίσης τρία μέρη της ψυχής τα οποία όμως ενσαρκώνονται σε μια εικόνα: είναι η εικόνα μιας ζωτικής δύναμης που συνδέει ένα ζεύγος φτερωτών αλόγων και έναν ηνίοχο. Όσο για τα φτερά, αυτά θα επιτρέψουν στην ψυχή να ανυψωθεί προς τον υπερουράνιο τόπο Ο Πλάτων δίνει αξία στην ανθρώπινη ψυχή, αποδίδοντας της μια επιπλέον δύναμη για να βοηθήσει στην ανύψωσή της.

Τετάρτη 16 Ιουλίου 2014

Χαλίλ Γκιμπράν: Οι Επτά Εαυτοί


Στην πιο ήσυχη ώρα της νύχτας,
καθώς ήμουν ξαπλωμένος και μισοκοιμισμένος,
οι εφτά εαυτοί μου κάθισαν μαζί και έτσι
κουβέντιαζαν ψιθυριστά.

Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014

Κατοικώ

Λένε ότι "σπίτι σου" είναι εκεί που νιώθεις μεγαλύτερη οικειότητα. Εμάς λοιπόν σπίτι μας είναι τα δάση... εκεί επικοινωνούμε με τον εαυτό μας, και ναοί μας είναι οι ψηλές κορυφές. Εκεί επικοινωνούμε με το Ιερό, τους ανωτέρους κόσμους. Τελικά η "οικία" είναι μία πολύ εσωτερική υπόθεση... Μια χαμένη αξία που πρέπει να επαν-ανακαλύψουμε!

Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Το τραγούδι των Νιμπελούγκεν


Η Ιλιάδα της γερμανικής φιλολογίας

Ο Ζίγκφριντ, φτάνει στη Βορμς, για να κατακτήσει την Κρίμχιλντ, της οποίας έχει ακούσει, να υμνούν την ανυπέρβλητη ομορφιά. Ο πρίγκιπας έχει προηγουμένως αρπάξει τον καταραμένο θησαυρό των Νιμπελούνγκεν και έχει γίνει άτρωτος μετά το λουτρό στο αίμα του δράκοντα που σκότωσε. Άτρωτος παντού, εκτός από ένα σημείο...

To Nibelungenlied, το Τραγούδι των Νιμπελούνγκεν, των παιδιών της ομίχλης δηλαδή, είναι, ίσως, το ωραιότερο μεσαιωνικό έπος, η αντίστοιχη Ιλιάδα της γερμανικής φιλολογίας. Ένα επικό ποίημα, αγνώστου συγγραφέως, γραμμένο περί τα 1.200 μ.Χ., που συμπαρασύρει τον αναγνώστη στον ξέφρενο καλπασμό των δραματικών του διαλόγων. Βασισμένο σε ένα σύμφυρμα ψηγμάτων της ιστορίας, στοιχείων της γερμανικής παγανιστικής μυθολογίας, θρύλων των σκανδιναβικών χωρών, ακόμη και στις λαϊκές δοξασίες σλαβικών παραμυθιών, αναβιώνει με θαυμαστή λιτότητα τους θρύλους και την εποποιία της ευρωπαϊκής ιπποσύνης, αλλά και την σκοτεινή ανθρώπινη φύση, όπως αυτή παρουσιάζεται στις αρχαίες τραγωδίες.

Αυτό είναι το μυθολογικό σύμπαν του σκοτεινού και βλοσυρού αυτού ποιήματος, που ενέπνευσε τον Τζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν στην συγγραφή της διάσημης τριλογίας του Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών, τον Ριχάρδο Βάγκνερ, στην σύνθεση της θαυμαστής τετραλογίας του Το δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν, αλλά και τον Φριτς Λανγκ που το μετέφερε υποδειγματικά στην μεγάλη οθόνη.

Αυτή είναι η εικονογράφιση του Βλαντιμίρ Τρετιάκωφ από την ρωσική έκδοση...

Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014

Συμμαχία για έναν κόσμο χωρίς μεταλλαγμένα

Ο σκοπός της Παγκόσμιας Συμμαχίας ενάντια στα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και καλλιέργειες, (Global GMO Free Coalition) δεν είναι να υποκαταστήσει τις υπάρχουσες κινήσεις, αλλά να δημιουργήσει συνεργασίες που θα ενισχύσουν τη συλλογική μας επιρροή.

Ακολουθώντας τις καλύτερες πρακτικές άλλων παγκόσμιων κινημάτων (Αντι-πυρηνικό κίνημα, Deep Sea Conservation Coalition, κ.α.), η GGFC θα παρέχει τον τόσο αναγκαίο παγκόσμιο συντονισμό για την αντιμετώπιση των επιχειρημάτων της βιοτεχνολογικής βιομηχανίας, όσον αφορά τις καλλιέργειες μεταλλαγμένων σπόρων αλλά και των φυτοφαρμάκων που προωθούν.
Η GGFC θα φέρει μια πραγματική αλλαγή, τόσο στην δημόσια σφαίρα όσο και σε κυβερνητικούς κύκλους, σχετικά με τα σημαντικά θέματα που αφορούν τα μεταλλαγμένα.

Η GGFC έχει 5 ειδικούς στόχους:

Να αποκτήσει όσο δυνατόν μεγαλύτερη πρόσβαση στα κυρίαρχα μέσα μαζικής ενημέρωσης για το κίνημα ενάντια στα μεταλλαγμένα - η φωνή της συμμαχίας μας θα διαχειριστεί με μεγάλη προσοχή, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει τις απόψεις των συνεργαζομένων.

Να παρέχει την επέμβαση ειδικών, όταν αυτό χρειάζεται, σε κάθε σημείο του κόσμου όπου συζητούνται σημαντικές πολιτικές σχετικά με τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και καλλιέργειες από εθνικές κυβερνήσεις ή κοινωνικές οργανώσεις.

Να παρέχει λεπτομερή επιστημονικά επιχειρήματα και με βάση την πραγματικότητα, τόσο μέσω των Μέσων ενημέρωσης όσο και μέσω επιστημονικών δικτύων, θέτοντας έτσι υπό αμφισβήτηση το σημερινό μονοπώλιο της επιστήμης στα Μεσα, από επιχειρηματικούς και εταιρικά ελεγχόμενους οργανισμούς όπως το Science Media Centre.

Να εντείνει την ευαισθητοποίηση του κοινού στα «καυτά» θέματα σχετικά με τα γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα και καλλιέργειες και τα συναφή τους φυτοφάρμακα, μέσω δημόσιων εκδηλώσεων, συμμετοχή διασημοτήτων και μέσων ενημέρωσης.

Να βελτιωθεί η παγκόσμια ικανότητα άσκησης πίεσης από τους εταίρους της GGFC, χρησιμοποιώντας επαφές και τεχνικές άσκησης πίεσης παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται από άλλες παγκόσμιες οικολογικές κινήσεις. - Η άμεση επαφή με τις κυβερνήσεις θα είναι ένα σημαντικό κομμάτι του έργου της GGFC.

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

Οι μέλισσες, αντανάκλαση μιας ανώτερης νοημοσύνης


Γιατί μας εγκαταλείπουν σήμερα;

Ανέκαθεν, οι μυημένοι ενδιαφέρονταν για τις μέλισσες, καθώς αποτελούν εικόνα μιας πνευματικής πραγματικότητας γεμάτης μυστήρια και ομορφιά. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι αποκαλούσαν τον Φαραώ τους «η Μέλισσα» διότι είχαν επίγνωση της μεγάλης σοφίας που αυτή και το μελίσσι ενσάρκωναν. Κατ’ εικόνα της βασίλισσας του μελισσιού, ο Φαραώ αναπαριστούσε τον κινητήρα που έκανε να δονείται όλο το έθνος, οδηγώντας το προς την ευημερία. Ήταν ο φορέας του σπόρου που μπορούσε να διασφαλίσει την ευημερία και την υγεία της συλλογικότητας. Αυτά τα όντα ζούσαν μέσα στη συνείδηση της ενότητας και του λεπτοφυούς των κόσμων. Κατανοούσαν πως πίσω από τη μέλισσα ζει μια Θεότητα φορέας των κλειδιών που ανοίγουν στον άνθρωπο τις πύλες της αθανασίας. Σε αυτό η μέλισσα ήταν τιμημένη και σεβαστή, όπως πρέπει να είναι μια Θεότητα.

Η σοφία του αληθινού ανθρώπου άρχισε να εξαφανίζεται όταν έπαψε να βλέπει τα ορυκτά, τα φυτά, τα ζώα ως αδελφούς του και αδελφές του αλλά σαν κατώτερα όντα προς εκμετάλλευση. Μέσα στον κόσμο του, ο άνθρωπος προβάλλει πάνω στις μέλισσες τις ιδέες του για αποδοτικότητα, κερδοφορία, παραγωγικότητα καθώς επίσης την ιδέα της υπεροχής της ανθρώπινης ύπαρξης. Όμως η ασέβεια προς τους οικουμενικούς νόμους έχει συνέπειες. Οι μέλισσες έχουν αρχίσει να μας εγκαταλείπουν και σημάνουν το τέλος με το μήνυμά τους, λέγοντας ξεκάθαρα πως δεν είναι η κάθε λογής μόλυνση που τις σκοτώνει, αλλά η εξατομίκευση του ανθρώπου όντος που διαχωρίστηκε από το σύνολο.

Τετάρτη 9 Ιουλίου 2014

Captain Harlock: Έρωτας και Πόλεμος


Όλο το Ιπποτικό ιδεώδες μέσα σε μία φιγούρα του θρυλικού ήρωα Captain Harlock από την ομώνυμη παλιά ιαπωνική σειρά κινουμένων σχεδίων, η οποία πρόσφατα έγινε ψηφιακή ταινία. Ένας άνθρωπος που δεν είχε διάθεση να πολεμήσει, μέσα σε λίγες ημέρες βίωσε την εσωτερική του αφύπνιση και μεταβλήθηκε σε επαναστάτη. Εκείνη την εποχή στο μέλλον, η παγκόσμια συμμαχία της Γαίας, οι "Illumidas" είχαν μετατραπεί σε δυνάστη και στρατό κατοχής. Η ανθρωπότητα ζούσε ένα δράμα εξαθλίωσης και σκλαβιάς. Οι άλλοτε όμορφοι πλανήτες κινδύνευαν με ολοκληρωτική καταστροφή. Ο Captain Harlock δεν είχε συνείδηση της πραγματικής κατάστασης. Η συνειδητοποίηση ήρθε σταδιακά με αποκορύφωμα την στιγμή που χάνει την αγαπημένη του Μάγια από την απάνθρωπη εξουσία. Η Μάγια ήταν η φωνή πίσω από ένα πειρατικό ραδιοφωνικό σταθμό που μετέδιδε μηνύματα ελπίδας και ενθάρρυνσης προς τους υπόδουλους πολίτες της γης κατά τη διάρκεια της κατοχής των Illumidas. Για σύμβολο του σταθμού της είχε ένα τριαντάφυλλο. Ο Harlock, εκείνη την στιγμή που της χαρίζει ένα τριαντάφυλλο επάνω στο φέρετρό της, υψώνει και το ξίφος του πολέμου και ένας ήρωας γεννιέται. Ο ανεκπλήρωτος έρωτάς του για την Μάγια γίνεται έρωτας για όλη την Ανθρωπότητα. Και αποφασίζει να πολεμήσει γι' αυτή την ιδέα που φλόγιζε την καρδιά της αδύναμης Μάγια. Επαναστάτης, πειρατής, περιθωριακός σε μία στιγμή... σηκώνει την μαύρη σημαία της ελευθερίας, που του είχε ράψει η Μάγια, σε ένα μικρό πειρατικό σκάφος και μαζί με ελάχιστους συντρόφους, αποφασίζει να πολεμήσει ολόκληρη την γαλαξιακή αυτοκρατορία ακόμη κι αν αυτό φαίνεται ακατόρθωτο. Μια μικρή αδελφότητα ιπποτών του διαστήματος είναι αυτή που σχηματίστηκε όταν τα ποτήρια με το κόκκινο κρασί υψώθηκαν στα χέρια τους... Είναι άνθρωποι μικροί, όχι υπολογίσιμοι και φαινομενικά αδύναμοι, μα μόλις έχουν βιώσει μία μεταμόρφωση, που τους δίνει τεράστια εσωτερική δύναμη.
O Captain Harlock είναι ο αρχετυπικός Ρομαντικός ήρωας. Ένας πειρατής του διαστήματος με όλη την φιλοσοφία ζωής ενός Ευγενούς. Ενσαρκώνει τον συμβολισμό του εξωτερικού και εσωτερικού πολέμου όπως τον βρίσκουμε σε όλη την αρχαία επική μυθολογία. Τα ίδια του τα λόγια είναι "Δεν αγωνίζομαι για χάρη κανενός... μόνο για κάτι βαθιά μέσα στην καρδιά". Ο Ιππότης Harlock αγωνίζεται να κατακτήσει τον εαυτό του. Δεν φοβάται τον θάνατο. Τον προκαλεί σε κάθε του βήμα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη νίκη του πολεμιστή. Η νίκη επί του θανάτου. Η υπέρβασή του και η κυριαρχία επί του προσωρινού του Εγώ. Στο επεισόδιο "η Αρκάδια της νιότης μου", αποκτά μνήμες από την προηγούμενη ενσάρξωσή του κατά την οποία ήταν πιλότος στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Συνειδητοποιεί ότι βρίσκεται σε αυτή τη ζωή για να εκπληρώσει το κάρμα του. Σύμβολο του Harlock είναι η νεκροκεφαλή και ο αριθμός 42. (Στον Ιαπωνικό πολιτισμό αυτός ο αριθμός έχει σχέση με τον θάνατο. Προφέρεται "τέσσερα δύο" ξεχωριστά και οι λέξεις "shi ni" είναι ομόηχες της φράσης "προς τον θάνατο".)


"Με έχουν αποκαλέσει εγκληματία, τρομοκράτη, και απειλή για όλο το γνωστό σύμπαν. Αλλά ό,τι κι αν σας έχουν πει είναι ψέμα. Η αλήθεια είναι, ότι η Συμμαχία της Γαίας έχει γίνει ο χειρότερος εχθρός της Γης. Μας έχουν πάρει την ελευθερία μας, το σπίτι μας και το μέλλον μας. Είμαι ο Captain Harlock, και διοικώ το πλήρωμα του πειρατικού πλοίου Arcadia. Ήρθε η ώρα για όλη την ανθρωπότητα να πάρει θέση...
Η ελευθερία είναι η αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Η απόδειξη ότι σκέφτεται, κρίνει, ότι δεν είναι ένα πεπτικό σύστημα όπως τον έκανε η σύγχρονη εποχή. Η σύγχρονη εποχή ας είναι η αρχή της αφύπνισης των κοιμισμένων ψυχών."

Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

Το πείραμα του Worgl. Αυστρία 1932-33

Michael Untergόggenberger
Το Worgl (Βεργκλ) ήταν μια μικρή πόλη 4.500 κατοίκων στην Αυστρία όπου διεξήχθη ένα καινοτόμο οικονομικό πείραμα το 1932. Ήδη η Ευρώπη είχε χτυπηθεί από το κραχ του 1929, και το 1931 που εκλέχτηκε Δήμαρχος ο Michael Untergόggenberger (Μίκαελ Ούντεργκέγκενμπέργκερ) ήδη είχε έλθει η ύφεση με 30% ανεργία, και 10% άπορους.
Ο νέος Δήμαρχος προερχόταν από φτωχή αγροτική οικογένεια, ο ίδιος κατόρθωσε να μορφωθεί μόνος του και να γίνει μηχανικός στους σιδηροδρόμους. Αν και ο ίδιος δεν ήταν μαρξιστής, είχε συνδικαλιστική δράση και υποστήριζε τα συμφέροντα των εργαζομένων ενάντια των πλουσίων επενδυτών του σιδηροδρόμου, πράγμα που το πλήρωσε με την μη προσωπική του άνοδο στην ανώτερη ιεραρχία των σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
Ήταν ένας άνθρωπος ανοιχτόμυαλος, πρακτικός, εργατικός, δραστήριος που κέρδισε την καρδιά των συμπολιτών του, οι οποίοι τον εμπιστεύτηκαν στη θέση του Δημάρχου, γνωρίζοντας ότι δεν θα τους προδώσει.
Ο νέος δήμαρχος είχε έναν μακρύ κατάλογο έργων που ήθελε να εκτελέσει. Έργα απολύτως απαραίτητα όπως η ύδρευση της πόλης, η ασφαλτόστρωση των δρόμων, ο οδικός φωτισμός και η φύτευση δέντρων κατά μήκος των οδών. Αλλά τα δημοτικά ταμεία ήταν σχεδόν άδεια, και οι δημότες ήταν ήδη σε δεινή οικονομική κατάσταση, αντιμετωπίζοντας αρκετοί από αυτούς πρόβλημα επιβίωσης. Ο Δήμαρχος καταλάβαινε ότι μία αύξηση της φορολογίας τους, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν τα δημοτικά έργα, θα οδηγούσε σε περαιτέρω φτώχεια και ύφεση.
Ο Δήμαρχος όμως είχε μελετήσει το βιβλίο «Η Φυσική Τάξη» του οικονομολόγου Silvio Gesell (Σύλβιο Γκέσελ). Ο οποίος πίστευε ότι η αργή κυκλοφορία του χρήματος είναι η κύρια αιτία για την παραπαίουσα οικονομία. Το χρήμα ως μέσο συναλλαγής ολοένα εξαφανίζεται από τα χέρια των εργατών - παραγωγών και μαζεύεται στα χέρια των λίγων που το συσσωρεύουν, εκμεταλλεύονται τους τόκους, και δεν το επιστρέφουν πίσω στην αγορά. Κατ΄ αυτόν δηλαδή, όσο περισσότερο χρήμα είχαν, όσο περισσότεροι άνθρωποι, οι οποίοι το κυκλοφορούν συνεχώς, τότε η Κοινωνία θα έχει υγιή ανάπτυξη και ευημερία.
Μια μεγάλη απόφαση
Ο Δήμαρχος βάζοντας σε εφαρμογή την παραπάνω θεωρία, ξεκίνησε το πρόγραμμα των Δημοτικών του έργων, δίνοντας δουλειά σε πολλούς εργαζόμενους και εργολάβους, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι η πληρωμή τους θα γινόταν με σελίνια (το νόμισμα της Αυστρίας) όχι εκτυπωμένα από την Εθνική Τράπεζα της, αλλά από τον Δήμο του Wφrgl. Όντως εκτυπώθηκαν και τέθηκαν σε κυκλοφορία 32.000 σελίνια ως "Γραμμάτια Πιστοποίησης Εργασίας", κάτι σαν ένα δωρεάν χρήμα, διότι δεν είχαν αντίκρισμα σε χρυσό, απλά αναγνώριζαν την παροχή έργου προς την Κοινότητα. Κόπηκαν χαρτονομίσματα ονομαστικής αξίας στα 1, 5 και 10 σελίνια. 

Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Atlas


Ένας ομοϊδεάτης μας από την Γαλλία έχει δημιουργήσει ένα κόμιξ και μέσω του Indiegogo ζητά οικονομική υποστήριξη για αυτό το πολύ ωραίο project. Μέσα από τον ήρωα Atlas ο αναγνώστης ζει μια επική περιπέτεια φαντασίας και γίνεται κοινωνός μεγάλων ιδεών. 
https://www.facebook.com/AtlasOdysseyhttps://www.indiegogo.com/projects/atlas-odyssey 

Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

Το φάρμακό μας πρέπει να είναι η τροφή μας.

Αντικαρκινική διατροφή.

Αμυγδαλέλαιο: λαμβάνεται από τους καρπούς του αμύγδαλου. Πλούσιο σε βιταμίνες Α, Ε, Β1, Β2, Β6, Β17 και ιχνοστοιχεία. Η βιταμίνη Β17 δεν είναι βιταμίνη. Είναι η παλιά ονομασία της αμυγδαλίνης.
 http://www.apricotpower.com/store/?id=156 


Η αμυγδαλίνη είναι το πικρό συστατικό των αμυγδάλων και μια πιθανή τοξίνη αφού μπορεί να απελευθερώσει κυανίδη στον οργανισμό. Η αμυγδαλίνη θεωρείται ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες, αλλά αυτό δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά.
Έχει υποστηριχθεί, ότι με τον αποκλεισμό των πικρών ουσιών – μόνο ηδονή και ευχαρίστηση στο λάρυγγά μας είναι το σύνθημά μας – αποκλείσαμε μια από τις 4 βασικές γεύσεις: αλμυρό, ξινό, πικρό, γλυκό. Πολλοί έχουν απορρίψει και το ξινό και έχουν επιλέξει το αλμυρό και το γλυκό. Έτσι έχει χαθεί η ισορροπία. Ο Ιπποκράτης τόνιζε την ισορροπία, επηρεασμένος από τον πατέρα της ελληνικής ιατρικής τον γιατρό Αλκμαίωνα. Αυτός θεωρείται η κορυφή της ελληνικής ιατρικής γιατί πρώτος αυτός ασχολήθηκε με ην ανατομία και φυσιολογία και διατύπωσε ως εξής τις αντιλήψεις του για την υγεία και την αρρώστια, που υιοθέτησε και ο Ιπποκράτης: «Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων (= ισονομία) του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού.
Την Αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός (=μοναρχία). Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη». Οι αντιλήψεις αυτές τις βρίσκουμε ακέραιες στον Ιπποκράτη. Η ακριβής μείξη, η ισονομία, η συμμετρία, η αρμονία, βρίσκονται στη βάση των δογμάτων των Πυθαγορείων και του Ιπποκράτη.